03 augusti, 2008

Dalarna

Igår kväll vid 20 tiden stoppade jag in Orvar i bilen och hoppades att han skulle somna fort och sova hela vägen upp till Dalarna. Så blev det inte. Han somnade någonstans vid Sala och vaknade igen i Borlänge. Dessutom var det regn och dimma om vart annat så det gick inte så fort att köra upp. Becksvart också för en som är van med feta extraljus.

Ramp ska införskaffas! Kanske kan jag hitta någon billig meck här uppe?!

Idag har vi varit på Auktion i Bodarna och Rasmus skötte sig finfint. Fast vi var iofs mest borta vid lekplatsen och gungade och åkte rutchkana.

Rasmus bestämde sig för att inte sova någon lunch så han var hemskt pigg o glad fram emot kvällen *inte* Men han orkade ändå med en rajd i hallonsnåren och jag skulle gissa på att han tryckte i sig närmare en liter hallon. Tillsammans med de få pastaroner han åt till middag kändes det näringsriktigt och bra ;)

Efter 3 sipp på nappslaskan kvart över 8 somnade han som en liten gris. Jag hoppas innerligt på sovmorgon i morgon igen. I morse fick jag nämligen sova till 08:10!!! Det du! Normala väckningen brukar ske någon gång mellan halv 6 o halv 7.

I morgon blir det nog en tripp till Insjön, ska se om jag hittar lite billiga kläder. Jag har visst fått hallonfläckar på den ena nya vita tröjan. Tur jag kan köpa nya för 40 spänn på favvobutiken i väsby.

Nu ska jag läsa en Karin Fossum som jag korpat av mamma.

Hoppas ni har det bra i morgon när ni är tillbaka på jobben efter semestern *fniss*

Kramisar!
Maddi

6 kommentarer:

  1. Hmm.. "Vacatione mode" betyder det att du skriver oftare nu?? ;o)*fniss*
    Här är det regn å åska så jag jobbar gärna :oD Det är ju superkul *host host*
    Ha det så bra tjejen *kramarom*

    SvaraRadera
  2. Håller med Ammi :)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Läser också Fossum, "Mordet på Harriet Krohn" eller nåt' sånt, skitspännande! :) Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Mmmmmmmmmmmm halllon.. vill också mumsa sånt. Försökte för ett par dagar sen men jag var ett par timmar för sent ute..
    *mutter* dumma mormor... ;)


    Hoppas ni får en forsatt trevlig resa!
    Kramis

    SvaraRadera
  5. Härligt med Dalarna, grattis ar du ny bil? Kul!

    SvaraRadera
  6. Njae, oftare vet jag inte, men bilddagboken (länk nere till höger) uppdateras rätt frekvent *hinthint* ;)

    Nu ska jag återgå till min latte, jag ska väl surfa runt lite o sen öppna boken igen

    Kram allihopa!

    SvaraRadera