11 november, 2010

Hungrig...


Idag har jag fixat en massa i stallet. Mockat ut typ ett kilo hö, vilket iofs inte var så roligt. Sen bort med bandaget. Freyjs är uppenbart rädd om benet. Sen borstade jag henne noga - och det fick jag gärna göra, även på benet... Det är värre när man fipplar med händerna där. Men det går nog över så snart hon kommer på att det inte gör ont längre.

Sen gick vi ut på vår korta promenad och Freyja ville rulla sig i snön såklart :)

När vi kom in fick hon lucern som hon glatt åt medans jag hängde upp en ikea kasse i "boxkrokarna" jag köpte på horze. Hade i lite hö i den och det står hon nu o mumsar glatt ur påsen :)

Har läst på lite om hästar på boxvila och deras matvanor. Dom kan lätt bli lite kinkiga. Det verkar som om hon inte vill äta "smutsig" mat som hamnat bland halmpelletserna (skriver man så???). Så vi får testa o ge henne mat i påse istället :)

Annars gnager hon glatt i sin mineralbytta och verkar på rätt bra humör idag :)

Det gör matte glad i hjärtat!!

3 kommentarer: