10 januari, 2010

Ännu en helg...

Ännu en helg har passerat. Men denna helg känns det som om jag fått en hel del gjort. I går var vi ute på mystur i kylan. Kanske inte helt bra för min förkylning, det tog en stund att få upp värmen när jag kom hem. Men det var mysigt. :)

På eftermiddagen lekte jag med Rasmus och Johnnys Isabell och sen satt jag nog iofs i soffan.

Idag var det sitsträning för Pia igen. Jag tror jag fick godkänt även denna gång. Det är som att jag har börjat tänka mera på sitsen bara av o veta att jag har sitsträning för henne. Det är mest det där med den burna handen... Hälarna i vissa gångarter... Nå ja, det ger sig. Annica får longera mig järnet i trav så jag får tillbaka sitsen där...

Hem, ner i ett skållhett bad som nog var lagom nerkylt när sonen kom och gjorde mig sällskap. På kvällen for jag och Annica iväg och storhandlade vilket senare resulterade i en massiv kylskåps och skafferistädning. Tur det är tömmning i soptunnan i morgon. Jag är verkligen hopplös på o köpa hem mat och godis som aldrig går åt som jag får slänga sen. 2 plastkassar gammalt skit går hädan idag.
Gjorde en städning bland allt godis oxå och slängde alla öppna chipspåsar, påsar med stenhårda mashmallows och snören m.m. Det blev riktigt fint i skafferiet.

Annars så är jag hemskt tacksam över de "få" minusgrader vi har nu som har gjort att vi kunnat få upp en vettig temperatur i huset igen. Men jag kommer fortsätta sova i pyjamas och duntofflor ifall att...

Appro på det är det nog dags att krypa ner i bingen nu så jag inte är helt slut i morgonbitti - som vanligt ;)

Kram kram!!

6 kommentarer:

  1. Turen var kall men mysig i lördags, men oj vad skoj sitsträningen var.

    SvaraRadera
  2. Tänk att det finns fler som mig, handlar för mycket och så får man dåligt samvete för att man slänger. Härligt att ha en kompis...

    SvaraRadera
  3. Skållhett bad, det lät härligt! När man vill ha ett riktigt varmt bad tycker jag alltid vattnet är för kallt hos oss, var vi än bor :)

    SvaraRadera
  4. Så du fick rensa för att få plats med all shopping? Hos oss var det så tomt så det vara bara att ställa in allt :)

    SvaraRadera
  5. Fullt upp. Ja här är det också tomt i skafferiet och så brukar det vara även om jag storhandlat dagen innan. Två tonåringar i huset....killar dessutom

    SvaraRadera
  6. Dannie: Jag är nöjd med mina småtjejor. Har försått att killarna äter en hel del ;)

    SvaraRadera