14 januari, 2010

Härliga torsdag!

Idag kom vi (jag och Annica alltså) upp lite sent till stallet så vi bestämde oss för lite barbackalek på volten. Freyja gick helt ok och jag försökte mest tänka lååååånga ben låååånga ben :)

Sen kollade jag avundsjukt på Annica o Isaks fina galopp och efter en stund fick jag äran att prova! :D

Kollade av de andra gångarterna först för o se att vi var kompatibla. Det gick jättebra så efter en liten stund tordes jag mig på galoppen. Skitskön o sitta i och mjuk och balanserad även på kortsidorna! Där har Freyja lite o ta igen kan jag säga :)

Tölten kändes fin, traven jättetrevlig och galoppen apmysig. Nöjd över att jag inte haft fel (jag som tjatade från första början om att han skulle bli en toppenhäst) kikade jag en stund när Annica red Freyja. Det var kul o se skillnaden på Annica nu när hon själv rider en femgångare, mot när hon provade Freyja när hon hade Stjarna. Annica såg mycket mer avslappnad ut och dom var mycket mer kompatibla än dom varit tidigare. (Jag och Stjarna var, för de som missat det, riktigt okompatibla) Freyja såg oxå rätt nöjd ut med tillvaron, och även om hon såklart testade Annica lite (jag hade blivit förvånad annars ;) ) så såg det jättefint ut.

Tack så mycket för lånet hjärtat och tack för att du red lite på min tokiga totto oxå! :D

Ikväll SKA jag isäng tidigt!
Kram!

2 kommentarer:

  1. Tack själv. Det var kul att se honom röra sig :) Det såg riktigt bra ut! Och tack för lånet av din totto oxå. Jag ska stänga ner nu!

    SvaraRadera
  2. ja, jag får tacka för lånet av pannlampan :-)

    SvaraRadera