27 januari, 2010

Bånglig häst

Ja, idag gick det inte speciellt bra. Freyjas planka i högersida var tillbaka och det var konstant bråkande för o få loss tygeln o få hästskrället o böja sig åt höger. I tölten dvs. I traven och skritten gick det finfint... Märkligt det där. Undra om det är så att hon växt lite över ryggen så det är dags att ta bort gelpaden kanske? Jag tror jag ska prova det i morgon.

Det är precis samma känsla som jag hade när jag red i den gamla sadeln som inte passade. Sen ska jag nog ta mig själv till någon som kan knaka, bända och sträcka ut min rygg oxå. Kan ju vara mitt onda muskelfäste bakom vänster skulderblad som spökar lite när jag rider.

Jag känner mig inte direkt upplagd o tävla i helgen. Skitväder är det också. Tur att vi i alla fall har möjlighet o rida i ridhus, om än litet ridhus.

Istället för att göra som vanligt - gå hem från ridhuset - så red jag och Annica genom skogen hem. Jag tror det var extremt uppskattat av både fyr och tvåbenta. Vi travade för att bli av med styltorna och tog till och med en liten galopp med hopp över liten stam. Härligt!!
Snön gör ju i alla fall att det är ljust o härligt! :)

Nu ska jag hoppa in i duschen!
Imorgon är en ny och bättre dag :)

4 kommentarer:

  1. Gud så avis jag blev över er skogstur. Varför tänkte inte jag och Linda på det. Vi var helst slut efter promenaden hem...

    SvaraRadera
  2. För mig och Isak gick det bra idag :) men turen hem var i alla fall mysigast. Det var en jättebra idé av oss :D

    SvaraRadera
  3. idag? igår var det förståss :P

    SvaraRadera
  4. Kör hårt imorgon, håller tummarna för att det går toppenbra! Heja heja!

    SvaraRadera