03 januari, 2010

Nytt år - nya mål

I alla fall i ridningen.
Del ett av målet är att få ordning på sitsen, med hjälp av Pia ska det nog gå o ordna. Känns som om jag redan kommit en bit på väg.
Idag var nämligen årets första ridlektion för fröken Anna. Hon hade inte så mycket o kommentera på min sits. Tidigare har det alltid varit tjat om dom dära hälarna ;) Men det jag fick idag var in med höger armbåge och håll axlarna stilla i traven. Så! Inte ett ljud om hälarna!
Jag vet att dom var uppe i virveln då och då, men jag kom ihåg att korrigera tillbaka till lååååånga ben igen.

Annars gick lektionen bra. Freyja skötte sig fint och lyssnade bra. Härliga vinter!

Sen fick Freyja jobba lite till. Hon har ju fått en till tävlingskompis! Isabell ska tävla Freyja i T8 på Stormur vårlätt om allt går som det ska. Så idag var Isabells första lektion på Freyja.

Freyja var lite trött efter att ha gått en lektion precis innan, och som vanligt lite osäker på o ha en sån liten (lätt) tjej på ryggen. Men Isabell fick bra tölt och hon jobbade på bra. Med all tid de har på sig o träna kommer det gå strålande!!

Just, ja, målen ja... Det andra målet för året är att komma upp 5,5 i snitt. Det borde verkligen gå. Jag har fått det eller mera i alla gångarter - någon gång. I år ska jag pricka in det på en o samma tävling! :)

Sitsen och 5,5, ja, det är väl de primära hästmålen utöver lastning och allt annat mys runt omkring. Freyja och jag ska förståss mysa så mycket som möjligt också! Och ha kul! Det är det viktigaste av allt! :)

Har fått en liten dos Jason nu på kvällningen, så det är nog dags o krypa i säng ;)
Kramisar!

7 kommentarer:

  1. Tror du når dom målen väldigt snart, ser så ut :-)

    SvaraRadera
  2. Det såg mycket bättre ut med din sits igår :)
    5,5 bit av kaka för er ;). Det tar ni i år!

    SvaraRadera
  3. Dom målen kommer du säkert att nå det såg jättefint ut igår.

    SvaraRadera
  4. Det tvivlar inte jag heller på - såg "öppen-klassigt" ut igår, snygga öppnor i tölt och trav också! :)

    SvaraRadera
  5. Mycket klokt att sätta mål! Det borde flera göra..

    SvaraRadera
  6. Du sa nått ett mål för mig ska bli att förbättra sitsen. Du verkar ha satt upp rimliga mål, kanske lite för lätta för er? 5,5 borde inte vara några större problem.

    SvaraRadera
  7. Vad söta ni är allesammans!
    Tack för ert stöd!!
    <3

    SvaraRadera