23 januari, 2010

Ridhus och lädertvätt...

Idag åkte jag och Inga-Lill för att möta upp Pelle, Lisa, Hanne och Mona i ridhuset där tävlingen är nästa vecka. Vi tänkte passa på att kolla hur lång tid det tog o åka, var man ska parkera och hur banan var såklart. Sen träna lite program ingick också i planen.

Att åka dit var pice of kaka, anläggningen såg fin ut, tills vi öppnade dörren till ridhuset. Jag trodde det var ånga av värmen, men det var grusdamm. Jag har aldrig varit med om något liknande! Det gick inte att se från ena änden i ridhuset till den andra. Detta är dock ngt de har lovat att åtgärda innan tävlingen nästa helg. Hoppas dom får ordning på det. Banan var bitvis tung o mjuk och bitvis hård. Lite svår med andra ord.

Det måste dock ha gått ganska bra ändå, då jag fick beröm av en före detta tränare som var där med några av sina elever. Hon tyckte Freyja såg jättefin och trevlig ut. Jag blev jätteförvånad, och glad förståss. Hon är inte direkt den som kastat beröm efter mig senaste åren. Kul kul!!

Trots dammet var det jättekul att åka dit och träffa massa trevliga människor och mysigt o fika på Lisas supersmarriga muffins efter ridningen.

Hem med hästarna, iväg till mamma och nu på kvällen har jag roat mig med att få tillbaka den svarta färgen på träns och sadel. De var helt grå! Men nu ser de nog ut som de ska igen.

Strax dags o krypa ner i sängen. Sitsträning i morgon igen. Tjohooo! :D

Hoppas du haft en härlig dag!

3 kommentarer:

  1. Det var skojsigt och gick bra tycker jag. Rosettvarning på dig...finns ju risk att man rider fel i dimman, hihi

    SvaraRadera
  2. Jättekul att ses, Freyja såg jätte fin ut! :) Ni har blivit ännu duktigare! :D

    SvaraRadera
  3. Ha, dimma på en inomhustävling, undrar hur många som kommer och hejar då??? Det blir väl ett lätt gurgel om vi ser er förståss. OM ni rider fel så gör det ju inget för vem ska se det???

    Håller tummarna för er!

    SvaraRadera