13 januari, 2010

Dags att sätta fart!

Ja, det är det onekligen! Kylan och min allmänna låghet har gjort att jag haft svårt o ta mig till stallet i kylan. Jag har hellre setat hemma under en filt och myst. Men nu är det dags! Verkligen dags!
Idag var det på med boots och upp till ridhuset för o träna. Freyja var inte helt beredd på den "nya" motionen och var lite tjofflig och ovillig till en början. Men sen släppte det fint. Det jag framförallt behöver ha ordning på inom 2 veckor är takten i den ökade tölten - med boots :)
Meeen det är inte hela världen. Stackars hästen vet ju aldrig när jag vill ha pass och när jag vill ha ökad tölt efter galoppen.

Men hon är härlig Freyja. Hon har lite humör då och då och idag gjorde hon både hoppsaskutt och tvära sidokast, vilket resulterade i att vi red på en liten liten volt i ena hörnet. Det bodde monster där :P

Sen stod vi i boxen och gosade läääänge medans hon torkade under fleecetäcket. Härligt! hon är så fantastiskt söt... nej, hon börjar bli "stor" nu, så det börjar gå från söt till vacker... när hon sätter den sidan till.

Aj löv! Och jag längtar till tävlingen!

Jag och Annica stod o pratade för länge på parkeringen så jag undrar om hon kom upp på bandet när hon kom hem. Det blir så lätt att man står o pratar lite skit när man inte hinner prata klart i bilen :) Filåt om jag sabbade din träning ikväll hjärtat!

Nu ska jag se om farmen slutat lagga så jag kan skörda innan jag kryper ner i sängen.
Kramisar!

3 kommentarer:

  1. Ni såg ut att vara i fin form på sista Anna-lektionen, så jag tror ni hinnner finslipa resten till tävlingen :) Kan ni inte lasta era hästar så kan vi köra ett genrep tillsammans på Rickeby nån kväll/dag innan tävlingen? :)

    SvaraRadera
  2. Jo en kortis blev det, klockan hann ju som sagt bli halv elva innan vi var hemma....

    SvaraRadera