27 oktober, 2010

Rapport från Ultuna

Vet ringde precis och berättade att Freyja fortfarande svarar bra på behandlingen. Hon fick en ny ledbehandling i morse och det gick jättebra. För ledbehandlingen behöver dom inte lägga henne utan det räcker med lugnande. Dom la också om såret och det ser fint ut.

Fortsätter hon svara så här bra på behandlingen så är hennes chanser att bli fullt återställd goda. Dock påpekade han att faran inte är över så länge infektionen i leden finns kvar, men att det ser bra ut.

Hon är tidvis lite stressad i boxen men lugnar ner sig igen ganska snart.

Som det ser ut just nu kommer hon behöva ca 6-8 veckors konvalecens när hon kommer hem.

----

Jag glömde o fråga hur mycket mat hon har kvar men jag undrar om jag inte ska ringa och kolla ifall jag behöver åka upp med mer mat ikväll.

6-8 veckors konvalecens är ingenting mot vad jag var rädd att han skulle säga och det känns så himla skönt att hon svarar bra på behandlingen och är relativt cool i boxen. Min stora lilla tjej... Men gudars så mycket jag saknar att snosa henne i manen!!

----

Om någon är sugen på att rida för Carro 4 lektioner i november - december så hojta till, eller om ni känner någon som kan tänkas vara sugna på det så be dom höra av sig till mig. Det är 4 torsdagkvällar med start 18/11.

Sen finns det även en plats ledig på Carros eftertraktade ovalbanekurs den 21/11...

----

Missarna blev vaccinerade och chippade igår. Dessutom klarade dom sig igenom hälsokontrollen utan anmärkning :) Dom blir mindre skygga för varje dag som går så snart får dom nog komma ut i hela huset.

Nu måste jag jobba lite igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar