10 februari, 2009

Börjar njuta av nya huset...

Ja, även om det är ovant o bo i ett "gammalt" hus, för det är gammalt jämfört med vårat förra hus, så börjar jag redan se fördelarna.

Till exempel idag. Jag stack till stallet 19:09 och kom hem 21:23 och då hade jag dessutom tankat. Jag red väl ca 30 - 40 minuter också. Stressade ingenting utan bytte broddar både innan o efter ridpasset (gick för övrigt mycket bättre)
Lite drygt 2 timmar! Helt underbart! tidigare hade jag 1:20 bara i restid!
Åh, jag nästan längtar till fodringen i början på maj, då jag faktiskt kan gå upp halv 8 och ändå hinna dricka kaffe innan jag åker upp och fodrar klockan 8. Fantastiskt! Tidigare har jag stuckit hemmifrån senast 07:20 för o ha en chans o hinna upp till 8... åh... fantastiskt!

Ja, det är ju dyrt o bo i gamla hus förståss, idag hade jag en firma ute som fick kolla alla rören eftersom jag misstänkte att dom var starkt eftersatta (vi har ju redan ett sprucket rör). Dom tog bort proppen i avloppet i badkaret och filmade alla rören.
Rören är gamla o rostiga, och bör väl bytas ut. Men det ser helt normalt ut och inga extrema rostangrepp (förutom i röret där läckan var)
Så om det inte börjar läcka inom de närmsta dagarna efter att vi börjat använda dem är det nog lungt. Det känns ju lite betryggande i alla fall.
Och att kunna duscha hemma - det är ju en lyx jag inte haft på ett par dagar.

Tur jag har världens snällaste grannar ca 89 steg bort ;)

Nu ska jag krypa ner i sängen!
Kramisar!

5 kommentarer:

  1. 89? Då tar du större steg än jag. Tror att det var närmare 100 *fniss*

    Skönt att du börjar boa in dig. Får väl smita förbi på en te snart :P

    SvaraRadera
  2. Härligt Madde, men förstår att det är en omställning. Skönt att du får mer tid över, det är väl roligare att tanka bilen också nu kan jag tänka mig. :)

    SvaraRadera
  3. Håller med Annica, jag får väl byta ut en träningstid mot att åka å fika.. Fast jag vill gärna ha en Latte a la Maddi :P

    *kramar*

    SvaraRadera
  4. Menar du att du hade 1.20 tim körtid innan?
    Vad jobbigt, en annan har knappt 10 minuter att köra.
    Det måste ändå vara betydligt skönare nu, för att inte tala om vad billigare det blir att tanka nu.

    SvaraRadera
  5. Annica>> Det är ju bara för att du haltade som 17 när du räknade ;)

    Hrisse>> Visst är det skönt, men jag vettetusan om det någonsinn är roligt o tanka bilen ;)

    Ammi>> Tycker det låter som en strålande ide!

    Dannie>> Njae, jag hade 40 minuter enkel resa... men det var mer än tillräckligt :)

    SvaraRadera