08 februari, 2009

Uppdatering...

Nu är det mesta i huset äntligen här. Men det är ju en del smolk i bägaren...

Först var det ju vattenläckan i måndags, när vi precis fått nyckeln. Sen igår kväll, när vi flyttat klart för dagen och skulle gå o lägga oss. Då upptäckte Micke att det var tvärstopp i avloppet i badrummet.
= Vi har ingen toalett på bottenvåningen och ingen dusch!?
Hur kul känns det?
Jag tror jag ska smita över till Annica o Joel i morgon o låna deras dusch, för jag känner mig inte helt fräsch :(

Eftersom det är gamla rostiga rör i väggarna är det inte direkt läge o köra ner propplösarmedel heller. Jag har skickat sms till mäklaren och bett henne ringa mig så fort hon är på jobbet. Jag vill inte riskera o göra ngt som gör det värre. Jag gör inget utan hennes inrådan. Jag skulle föredra att få ut en rörmockare som kunde filma ner i rören o se hur det ser ut.
Dolda fel!? Here we come :(

Jag vill ha ett fungerande hem!! På tal om det, frysen nere i hobbyrummet? Den brummar o låter som om det levde någon i den! Det känns sådär...

Ska ut på blocket nu o leta efter en frys som kanske inte är mer än 10 år... Snacka om uppgradering ;)

I morgon är det jobbet igen!
Kramisar!

3 kommentarer:

  1. Fy vad tråkigt Madde, men tur i oturen att ni märker det redan nu. Hoppas allt ordnar upp sig.

    SvaraRadera
  2. Låter inge kul tjejen! Men du, det är nära till mig nu ;)

    SvaraRadera
  3. Men fyy, vad värdelöst :( Hoppas det löser sig.. Det är tur att du å Annica bor nästan vägg i vägg nu :) *kramarom*

    SvaraRadera