18 februari, 2009

Tävlingsgruppen...

Japp, så har jag varit med på mitt första möte med tävlingsgruppen. Fylld av energi och ideer hade jag redan övertygat 2 personer om att komma med på första mötet, Annica och Ullis.
Det var väl kanske inte riktigt som jag hade väntat mig, det var nämligen bara jag som fått med två till och en ny tjej till. Den "enorma tävlingsgruppen" bestod således, inklusive Annica och Ullis av 9 personer, var av en inte var på plats.

Det är mycket som behöver göras, och det är inte så många som vill ha "ansvar" stämplat på sig. Inte jag heller egentligen, men jag blev Seketariatsansvarig. Eftersom jag är övertygad om att jag snart har ett rätt bra hum om IceTest (som jag förövrigt installerar just nu)

En del poster känns tunga att bära, som funktionärsansvarig till exempel. Där konstaterade vi att det nog behövde vara minst 4 personer, vi hade bara tre "lediga" kvar. Så jag ringde världens bästa Lisa och hon gick med på att bli den fjärde personen. Jag är så tacksam Lisa!

Annica är också funktionärsansvarig, tillsammans med Ullis och ytterligare en tjej. Men det behövs fortfarande mer folk! Ju fler man är ju mindre blir det ju för en själv att göra.

Utöver att vi fick "ansvars stämplar" allihopa så lyckades Annica lova att hon och jag skulle sälja licenser på Örnäs vinterkval. Så det blir till att vara där i ottan på lördagen. Jag får väl flirta med min man så han får sova på söndagen istället.

OM du känner någon som kan tänka sig att vara med och rodda med tävlingarna så be dem höra av sig! Det kan vara allt från att åka och hämta lite sponsorgrejjer till att hjälpa till och ringa några samtal då och då.

Om du är nyfiken på varför jag gick med i tävlingsgruppen kan jag säga att det är så enkelt att jag är livrädd att det inte blir några tävlingar om inte fler är med och hjälper till!

Näe, nu ska jag hänga upp tvätten som inte blev torr i torktumlaren!
Kram kram!

Edit 090219: Ok, jag åker väl ut till örnäs på söndagen istället dådå om det inte passar alla andra att komma på lördagen *fniss* // M

6 kommentarer:

  1. madde - örnäs vinterkval är bara på söndagen.. Inte på lördagen.. Så du inte står där på lördagen och hänger och ingen kommer

    SvaraRadera
  2. Mmmm tur att du fick in lite folk i alla fall... Hur skulle det gå annars *kramen*

    SvaraRadera
  3. Bra att ni engagerar er. Det är viktigt för klubben. Själv måste jag pausa efter att ha dragit ett tungt lass i 3 år. Men jag kommer nog igen om ett tag. Det är så viktigt att man ställer upp. Om jag inte tävlar själv i vår så blir det väl incheckningen som vanligt. Bra jobbat!

    SvaraRadera
  4. Klart man ställer upp, men vad har jag tackat ja till egentligen? ;)

    SvaraRadera
  5. Föreningsgrejer är inte alltid lätt att tackla.

    Fast någon måste ju göra det.

    =)

    SvaraRadera
  6. Vad skulle föreningarna vara utan alla er som ställer upp? Vi som sitter i styrelserna har det inte lätt om det inte fanns själar som ni ska ni veta.
    Heja!

    SvaraRadera