02 februari, 2009

Inget stall idag

... men i morgon ska jag försöka hinna dit en sväng på dagen.

Dagen började rätt bra. Rasmus smög försiktigt och nyfiket omkring på nya dagis och kikade på alla pryttlar. Barnen verkade lugna och harmoniska.
Fröken Maria verkade tycka att Rasmus var en go' kille. Speciellt när han kramade hej då och sa "syns i morrn" när vi gick där ifrån.

Sen käkade vi lite lunch på Waynes och det är ju aldrig fel. En snabb bulle hann vi med också. Sen till banken och fixa alla lånen innan säljaren kom ner. Räntan har gått ner mera sen jag var där i förra veckan, så det var ju jättetrevligt :)

Sen fixa kvitton o få nycklarna och sånt av säljaren.

Fulla av förväntan åkte vi upp till nya huset för att mäta väggar och kolla om vi skulle fixa färg eller tapeter. När vi kom ner i källaren hittade vi dock - en vattenläcka *suck*

Det blev lite antiklimax. Ringde mäklaren snabbt som ögat som kom upp och fotade. Det droppade från taket och det var en stor pöl på golvet i matkällaren :( Mäklaren ringde säljaren som ringde sitt försäkringsbolag, som ska återkomma i morgon om när dom kan komma in och besitiga skadan. Förhoppningsvis kan dom renovera det snabbt som ögat. Det känns inte så värst kul att börja tiden i huset med försäkringsbolaget rännandes ut o in.

Nå ja, jag har druckit kaffe och ätit godis och surfat en stund. Så nu börjar jag känna mig lite normal igen. Jag var rätt less och anti en stund på eftermiddagen.

Ska ta o krypa ner i sängen strax.
Kramisar!

5 kommentarer:

  1. En vattenläcka?? Va störigt, hoppas att det löser sig och inte är något större.. :o/ Lunch på Waynes...ja, det är ju inget jag kan lyxa till med direkt. Jo om jag vill äta själv :(

    Hihi klart fröken smälte när hon fick en kram av goskillen :oD

    *kramarom*

    SvaraRadera
  2. Näe! Vattenläcka?? Gud så tråkigt. Snacka om värsta osisen när du inte ens har flyttat in.

    SvaraRadera
  3. Uscha... vattenläckor oavsett är ingen höjdare!!!!!!!!! Vi stod med det när vi sålde förra lägenheten.. *suckar* Fast det löste sig ju.

    Kramis

    SvaraRadera
  4. Hej Madde! Vilket bra inslag du hade skrivit i Stormurbladet, jättekul att läsa! :) Hoppas ni fått koll på vattenläckan, Lisa

    SvaraRadera