17 mars, 2010

Bra idag!

Idag började jag äntligen känna igen henne! Min lilla goa häst! Har börjat ge henne drygt ½ kg havre utöver den vanliga kraften och det kanske börjar ge lite effekt. Gulliga Ammi tog ut och gav henne mat igår också så hon får kraft varje dag.

Så idag var motorn på redan när jag började rida. Visst orkade hon inte så länge, men det var roligt igen! Jag blev så glad! Mitt lilla hjärta!

Tränade lite sidförande idag, och sen mitt nya "fokus" trav - galopp - trav, på volt i lugnt tempo. Långsam avslappnad trav, lätt galoppskänkel och bara några språng innan vi går ner till trav igen. Jag måste nämligen lära mig att inte attakera henne in i galoppen. Det verkar som om det funkar bra. Jag tror jag fick nästan alla fattningar rätt i båda varven. Härligt! :D

Jag är så glad! Det väger nästan upp att det inte blir någon kurs för Carro... men bara nästan.
Det är inga som kan tänka sig att låna ut sina platser på någon kvällslektion till mig o Annica?! *flirt flirt*

Kramisar!

4 kommentarer:

  1. Det var jättekul att se dig så glad som du var idag efter ridpasset! Nu kommer ni igång igen :)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej Madde, förstår hinten - men har lovat Ellinor att rida istället för mig om det skulle bli någon lucka. Pelle vet jag missar inte ett enda tillfälle, han håller på och lär Hrisse samling och satsar benhårt på det. Men har hon inga andra kurser? Hon brukar ju ha att hon rider hästen tre dagar, sen får man komma till henne och rida? Brukar vara under våren. Du kan ju höra med Mona och Karin?

    SvaraRadera
  3. Annica> Ja, jag kände mig verkligen glad!

    I-L> :)

    Lisa>> Näe, hon hade inga, jag har tiggt o bett... Nästa är tävlingskursen, men då tävlar ju vi...

    Jag kollar med Mona om vi kan få stå reserv där :)

    SvaraRadera