22 mars, 2010

Galopp galopp

Fortsatte träningen från förra veckan idag. trav galopp trav galopp... På så stor volt som möjligt: Det gick verkligen superduperbra i höger varv. Jag kunde galoppera flera varv i en rund långsam gunghästgalopp o Freyja var lätt i handen och böjd med volten.
Det var lite bökigare i vänster varv. Jag fick knappt till traven där. Mera träning i vänster varv! :) Fick till några bra fattningar men långt ifrån lika bra som i höger varv. Jag måste träna mera på vänster varv!

Kul är det i alla fall. Jag tror jag måste göra så, att alltid försöka ha en plan med "dagens ridpass" då fokuserar jag mer och får såklart ett helt annat resultat än om jag bara "rider lite" vilket jag nog oftast gör. Sen måste jag såklart vara beredd o kasta planen åt fanders om jag märker att den nog passar bättre en annan dag... men jag ska försöka ha en plan med varje ridpass.

Nu ska jag ka tvätt lite snabbt och sen ner i bingen!
Kramisar!

4 kommentarer:

  1. Så känner jag också, att jag måste ha en plan innan jag börjar rida, blir lätt att man gör som du säger annars, bara "rider lite".. Ni verkar duktiga :)

    SvaraRadera
  2. Skojsigt att det gick så bra, trots att vi var lite ivägen ibland ;-)

    SvaraRadera
  3. Det såg riktigt bra ut i höger varv :)

    SvaraRadera
  4. Det är kul att du har kommit igång igen och det märks att du mår bättre! :-D

    SvaraRadera