18 mars, 2010

Ridhuskväll

Ikväll smet vi upp till ridhuset igen. Det är galet hur fort man vänjer sig vid o rida där det är torrt o vindstilla :)
Fortsatte gårdagens träning och idag gick det ännu bättre. Lugna mjuka fattningar, tillbaka till trav och en ny fattning.

Jag fokuserade verkligen på att inte jaga henne in i galoppen och jag tror det gav resultat. Fattningen blev mjuk, i form, och hon var böjd åt rätt håll på volten. Härligt!
Att vi fick rätt galopp i princip alla gånger är oxå toppen. De två gånger jag fick fel vet jag precis vad jag gjorde för fel. Jag hade för bråttom. Freyja var inte avslappnad och hon var inte helt fokuserad. Jag skulle ha väntat några travsteg till.
Men det är väl av misstagen man lär sig va? :)

Jag är SÅ nöjd med kvällens pass - igen! Min härliga häst börjar komma tillbaka! :)
Lovely!

Kramisar!

2 kommentarer:

  1. Underbart Madde, klart ni skulle ha en toppenkväll när jag valde att banga, men jag var inte i form igår. Ont i huvudet...Måtte det tina massor idag, så att det kanske kommer fram lite barmark till imorgon

    SvaraRadera
  2. Härligt att hon känns som om hon är på väg tebax. Du skiner som en sol när vi går från ridhuset nu för tiden och det är härligt..

    Och du, ingen attack av Freyja vid de fattningarna inte :) Bra jobbat!

    SvaraRadera