11 mars, 2010

Energilös...

Ja, så känns hon just nu. Freyjsingen. Hon gör det jag ber henne om men inte så mycket mer än så. Motorn är lixom inte på... Så, nu blir det till att hitta på nya idéer. Ut på de plogade grusvägarna på kvällarna. Skita i volten. Ut o busa!
Att komma iväg till andra ställen brukar pigga upp henne så jag hoppas verkligen det löser sig till kursen nästa helg.

Öka på med lite havre i maten och se om det hjälper. Ska försöka se till så hon får i sig kraft varje dag och så ska jag köpa shy feeder ifall det är pälsfällning eller nått som spökar. Freyja är inte helt förtjust i Annicas apdyra b-vitaminer, hon lämnar ofta de pellets som blivit spetsade...

Försökte läsa på lite om hur hon var förra året vid den här tiden. Men det är lite svårt eftersom jag bara red 2 dgr i veckan då. Jag var ju i Frankfurt och jobbade och hela februari ägnade jag åt o flytta och packa upp i huset...

Ser jag de här tendenserna nästa år så blir det nog vila...
Nu ska jag ta o krypa ner i sängen!
Kram kram!

3 kommentarer:

  1. Håller tummarna att det nya upplägget med havre och bus funkar. Om inte det funkar håller jag på kursen! :)

    Annars kanske hon inte är på topp februari/mars helt enkelt.

    SvaraRadera
  2. Men jag tror att det har med pälsfällningen att göra, våra är också lite sega, i alla fall Atli.

    SvaraRadera
  3. Ketill brukar också bli seg under januari-mars. Det är bara att rida mindre, ha roligt och inte oroa sig så mkt. Rid 2-4ggr/vecka och bara njut..

    SvaraRadera