06 mars, 2010

Energipåfyllning!

Idag var en underbar dag att hämta ny energi och ridlust ifrån Solen sken från en klarblå himmel och det var dags för uteritt! Jag, Annica, Freyja och Isak stack ut på de plogade vägarna i skogen och njöt ända ut i hårtopparna. Sida vid sida i alla gångarter och det var helt fantastiskt underbart! Näst intill magiskt!

I galoppen turades vi om o rida förbi varandra och vi provade även att vara draghästar åt varandra i passen. Freyjas pass är inte alls lika snabb som Freyjas så hon slog snabbt upp galopp när Isak kom förbi. Men vad gör det? Hon har en underbar ökad tölt och en galopp som är helt fantastisk.

Idag var verkligen en dag så jag blev påminnd om varför det är så underbart att ha egen häst. Att vara ute i 1½ timme i det härliga vintervädret (ja, idag var det verkligen härligt med vinter) och bara njuta!
Alla vi träffade på i skogen hälsade glatt och log med hela ansiktet.

Vid flertalet tillfällen mötte vi samma man (gubbe, farbror?) som var ute på en liten nätt 4 timmars promenad i solen. Dock var det oväntat lite hästar ute på våra fantastiska vägar. Det var bara en som vi näst intill gav hjärtinfarkt när vi kom galopperandes sida vid sida och upptäckte den stora bruna ovanför ett backkrön. Dock har vi fantastisk stoppsträcka så jag skulle gissa på att det var max 10 meter från att vi såg dem till att vi stod stilla och lät den stora lugna ner sig lite.

I morgon är det dags för ännu mer energipåfyllning. Jag har hört rykten om att vädret blir detsamma då. Jag ska njuta i fulla drag!

Hoppas du haft det minst lika härligt idag!
Kram!

2 kommentarer: