05 april, 2010

Härlig eftermiddag!

Eftersom det inte blev någon kurs här för några veckor sen, klämde Carro in oss innan hennes vanliga lektioner på Örnäs. Idag blev en precis sån där boost som jag behövde. Allting flöt så himla bra! Hästarna gick in som små lamm i transporten, stod som ljus när jag körde och var dessutom fantastiskt duktiga på o stå kvar i släpet och tugga hö och kika ut i typ 20 minuter utan att röra en fena. Bra träning på massor av saker med andra ord :)

Freyja gjorde Isak lite tryggare i släpet och den här gången var det lätt som en plätt att mocka :) Smygkikade på Annica när hon red innan jag värmde upp Freyja. Han är fin Isak, jag var faktiskt inte alls orolig över vad Carro skulle säga ;)

Freyja skötte sig fint och jag fick beröm för utvecklingen sen i somras. :) Takten i tölten var bra, traven är ok men det är väl den jag behöver träna mest på, och styrbarheten i galoppen kanske :P

Hon gav mig godkännt för mina övningar och tipsade om bommar för att göra övningen ännu bättre. Överlag tyckte hon Freyja såg bra ut :) Bra musklad lite tunn i hullet men överlag fin.

När vi skulle hem igen gick hästarna på ännu fortare och stod snällt hela vägen hem. När vi lastar av öppnar jag båda bommarna, Annica ber Isak gå ut först och när jag tagit honom så ber hon Freyja gå ut. Hon väntar snällt tills man säger till henne att gå ut. Det är ett sånt otroligt framsteg för mig så jag blir helt varm i hjärtat. Man behöver inte heller kasta på bommen när hon gått in, för hon står faktiskt still... Mitt lilla hjärta börjar bli en stor tjej!

Lektionen var rolig, men att allt annat gick så bra runt omkring är ännu roligare! :)
Tack fina tottisar, Annica och Carro för en jättebra eftermiddag!!
*kram*

3 kommentarer:

  1. Härligt att allt går så bra!
    Lotte

    SvaraRadera
  2. Härligt att ni gjort sådana framsteg och att lastningen funkar så bra :)

    SvaraRadera