15 april, 2010

Lektion och handhästning...

Igår var det äntligen dags för en genomkörare med Pia igen. Har ju haft lite problem med den där traven på sistonde, förmodligen eftersom tölten går som på räls. Men igår var det visst dags o jobba tyckte Pia... och jobba fick både jag och Freyja göra... Freyja var lyhörd och skötte sig bra. Med lite jävlar anamma så fick vi till och med rätt bra ordning på traven. Även om jag får dispans med de där jäkla benen i traven ;)

När Pia tyckte jag började se lite mör ut svarade jag "Det är ingen fara, lite tryck över bröstet bara och det strålar ut i högra armen, men jag kör på bara... " Hon skrattade gott, undra om hon också har en liten sadist inneboende? ;)

Idag har jag i alla fall haft en välförtjänt träningsvärk i magen så nog fick jag jobba alltid :D

Idag lånade jag Isak och stack ut i skogen med honom som handhäst. Det gick bättre än sist och idag vågade jag mig till och med på två korta galopper. Skitkul! Även om det kanske inte var så mycket motion var det dessdå mer hjärngymnastik för både Freyja och Isak.
Det var riktigt tokmysigt! Tack Annica!
Slängde i hästarna mat och svischade hem. Tror det är första gången på länge jag varit hemma redan 21:20 :)
Nu - sängen - i tid för en gångs skull! :)

Kram kram

4 kommentarer:

  1. I tid, när klockan var halv elva hade jag sovit lääänge ;). Tack för hjälpen med Isak idag, kul att det gick så bra.

    SvaraRadera
  2. Kul att du rider med handhäst, jag har ju pushat för hur roligt det är ett bra tag nu :-)

    SvaraRadera
  3. Annica>> Tack för lånet! :)


    Åsa>> Jag hade Freyja som handhäst med Gosi när hon var liten... :)

    SvaraRadera
  4. Hur som helst så är det kul att du börjat med det igen :-)

    SvaraRadera