05 april, 2010

Stora ridhuset

Igår kväll smet jag och Annica upp till stora ridhuset med våra tottisar. Vi var helt ensammna där inne vilket innebar gott om plats för bus och träning.
Freyja var SÅ pigg! Jag blev så glad så jag lät henne springa av sig flera varv i galoppen. Eftersom hon var så pigg hade jag i och för sig mer problem med traven än vad jag haft på sistonde, men när hon väl travade kändes det jättebra. Galoppen var helt ok och den korta tölten kändes verkligen super!
Den ökade tölten blir hon ju lite passig i, men det är mycket bättre än förut. Jag var så glad när vi var klara.
Igår red jag förvisso utan plan, eller, jag hade en plan som jag inte följde. Det var bara SÅ himla kul att busa järnet.

Idag blir det 30 minuters intensiv drillning. Vi får se vad Carro tycker jag behöver träna mest på innan tävlingen. Jag gissar på traven, och att Freyja måste svara snabbare för hjälperna... Vi får väl se :)

Det ska i alla fall sluta snöa innan dess och gå över till regn.
Hoppas alla har haft en härlig påsk!
Kram

2 kommentarer:

  1. Skönt att hältan är borta =) Hoppas ni får det mysigt idag =) Kram!

    SvaraRadera
  2. Bus är nyttigt för själen ibland ;-)

    SvaraRadera