17 september, 2008

Freyjas pappa...

Freyjas pappa är tydligen till salu?! (tack Lisa för att du tipsade om detta) Jag kan inte låta bli att undra vad som har hänt. Det kan inte vara mer än 1 - 1½ år sedan han fick en ny ägare utanför Rättvik... Jag pratade en del med henne då, men sen stängdes hemsidan ner. Jag hoppas att allt är bra med henne iaf.

Här är annonsen, som man kan finna hos frostimport.com

Kofri fra Morastöðum
Född 1995
Färg Svartskäck
E Haukur fra Akurgerði
U Gyðja fra Stokkhólma
UE Rauður fra Kolkuósi

En klass 1 hingst med hela 8.31 för ridegenskaper. Tävlad både i femgång och T2 med mycket bra resultat även på de större mästerskapen. Lättväxlad och med bra aktion i alla gångarter. Underbart lynne och kan ridas av både vana och ovana. Lagom framåt och 100% stabil och pålitlig. Snäll med sina ston och mycket hög dräktighet. Hans avkommor är snygga och ärver Kofris fina lynne och lätthet för gångarterna. Med sin vackra färg och långa man är han en häst man lägger märke till såväl i hagen som på tävlingsbanan. Trivs lika bra i skogen som på bana. En häst för tävling, avel och en massa kul ridning!


Nu ska jag hämta vatten så jag kan svälja ner två ibumetin... Värsta bonusen, jag hittade dom i lådan här på jobbet!
~Maddi

7 kommentarer:

  1. det är ju bara att slå till, har man en kan man ha två?!?! *fniss*

    SvaraRadera
  2. Håller med pfyrre... han är ju nästan gratis oxå :P

    SvaraRadera
  3. Hej Madde!
    Klart att jag följer Freyjas och dina äventyr. Så roligt med bilder och annat.
    http://astridpaisland.blogg.se/
    Astrid har länge varit på Island och jobbat. Här är hennes blogg.
    Kram Karin Janbell

    SvaraRadera
  4. Kofri är ju urläcker, frågan är varför han byter ägare så ofta för. Om man ändå hade pengar....

    SvaraRadera
  5. Lisa vill ha lite färska inlägg på Maddes sida :)

    SvaraRadera
  6. Ammi håller med Lisa ;o)

    SvaraRadera