01 september, 2008

Ridlektion 30/8

Ja, så var det ridlektion i lördags! Min älskade töltmoppe har ju som bekant haft lite ovilja för traven senaste tiden... Så även denna dag.
Lördagens lektion gick, eller var i alla fall planerad att gå, i travens tecken.

Freyja hade dock ingen som helst lust att trava mer än en sådär 3-4 steg innan hon glatt böt till tölt igen.

Vi försökte med det mesta och jag gjorde verkligen mitt bästa för att slappna av på ett lätt sätt *???* Ingenting gav mer resultat än 3-4 steg.

Världens bästa fröken gjorde ett försök. Men det gick inte så mycket bättre för henne.

Vi försökte med små volter, vi försökte med långa tyglar, låga händer, flyttad tyngdpunkt, travbom.... osv osv. Ni fattar va?

Lektionen blev lång och Freyja blev trött. Vi gav upp. Ibland ger det ju sig på tävlingsplatsen trots allt.

När jag skulle få mina "sista minutentips" av fröken inför tävlingen lät det ungefär såhär:
Tölten, inga problem, låt henne ticka på bara och ha roligt. Traven (stor suck och en klapp på axeln) - Lycka till... Skritten - Går nog bra. Galoppen - kör bara.

Ja, min bästa gissning på "nollan" ligger alltså på traven. Jag får helt enkelt hoppas att Freyja bestämmer sig för att trava på lördag, annars är vi körda! :P

Förresten kommer Tony ut o bankar på den saknade skon i morgon så sen ska vi träna mera. Små volter med boots bak. Sen kanske ut o galoppa som tokar i skogen :)

3 kommentarer:

  1. Ni kommer att vara så duktiga :D
    Det tvivlar jag inte ett dugg på :)

    Stallet imorgon :D

    SvaraRadera
  2. Det går säkert bra när ni väl kommer igång. Tänk på mig och Ári som inte fick till någon galopp innan förra tävlingen, sen fattade han ju galopp hur lätt som helst.
    :)

    SvaraRadera
  3. Ja, vi får väl hålla tummarna för det :)

    SvaraRadera