23 september, 2008

Pass pass och mera pass!

Det är så jäkla roligt med pass! Åh vad jag längtar till "passspecialen" 1 oktober!

På skogsturen i lördags la jag Freyja i pass 4 ggr. Gick ganska bra. Hon har inte riktigt förstått att det är ok o lägga sig i pass, så jag hoppas jag lär mig lite knep nästa vecka.

Sen igår la jag henne i pass 2 gånger nere på våran grusväg. Den är lite i kortaste laget så Freyja hinner inte riktigt få upp farten. Men shit vad kul det är!!!

Jaja, den vise kanske säger att jag borde få ordning på traven först, men det går verkligen inte bra.

Vi jobbar massor av mjuka, volter, öppna och skänkelvikningar. Men av någon märklig anledning har Freyja svårt att hålla sig på en volt om det inte står någon i mitten (??) Kanske är det jag som har svårt att trycka ut henne, jag vet inte. Nått skumt är det.

Det är som om hon försöker ta traven ett par steg, men sen kommer i obalans och börjar tölta igen istället. Jag stör henne säkert, men det verkar inte som om det spelar någon roll hur jag gör. Sitter jag så stilla jag kan börjar hon tölta, försöker jag följa med i steget börjar hon tölta. Lättsits - tölt, rida lätt - tölt.

Ja, det är helt enkelt mycket roligare med passen. Det tror jag även Freyja tycker, eftersom hon får känna sig så duktig då. Och DET är viktigt för hennes motivation. :)

I morgon är det "vanlig" lektion. Jag längtar till den oxå. Tänk vilken tur vi har som har en så rolig ridlärare så man längtar efter att bli "plågad" ;-P

Dags att fortsätta att inte jobba
~Maddi

1 kommentar: