04 oktober, 2009

Ingen tävling...

Näe, det blev ingen tävling i helgen. Mina tävlingskamrater hade av olika anledning ingen lust o åka, o eftersom jag inte vågar köra Freyja själv så långt så valde jag o stanna hemma o träna lite extra inför nästa helg istället.

Takten känns rätt bra nu, traven blir statigare o stadigare. Galoppen är svår o träna på vår volt men på bana brukar det bli bra.
Just nu tränar vi mest på takten i tölten, både på långa tyglar och ökat tempo. Det går hyfsat i alla fall. Lite passigt i ökningarna men det är bättre :)

Nu ska jag gosa med sonen. Vet inte om jag orkar åka upp o rida idag, jag är lite mör...

8 kommentarer:

  1. Ni har blivit jätteduktiga tillsammans rider du lika bra som du gör här hemma tror jag att ni kommer till A-final. Krya på dig.

    SvaraRadera
  2. Ni är kalasfina ihop! Så mycket jag kan ska jag vara på plats och hejja på er :P

    SvaraRadera
  3. Annica>> Tack hjärtat! jag hoppas du hinner komma o hejja! :)

    SvaraRadera
  4. Lyllos dig som har hittat takten. Min har gått och gömt sig igen. Men idag blev jag lite förbannad och red ner och hämtade mitt spö. Och då plötsligt hittade vi takten i en liten gömma...ja,ja vi får ligga i, i veckan, för på lördag gäller det.

    SvaraRadera
  5. Det ska bli jättekul i helgen, att få sitta på läktaren och hejja på er!

    SvaraRadera
  6. Vad kul att det går så bra, kommer också och hejjar :)

    SvaraRadera
  7. Inga-Lill>> Jag tror du behöver den där pinnen då o då :)

    Eva och Lisa>> Kul! :) Vi syns där!

    SvaraRadera