26 oktober, 2009

Precis när alla diskussioner tagit slut...

Så startar jag igen...
Jag har funderat lite över Freyjas rygg på sistonde, jag tycker att hon inte har lika mycket muskler som hon brukar... Så jag och Inga-Lill tog oss en ordentlig titt på sadeln och det är nog så att den är lite för trång...

Jag som tycker så mycket om den här sadeln!! Till o börja med får jag prvoa Annicas sadlar för o se om de ligger bättre och köpa någon av dem?! Eller så får jag leta efter en helt annan sadel och behålla den här ifall hon behöver en lite trängre innan sommarbetet...
Eller, ve o fasa... Sälja den jag har för o ha råd med en ny sadel - igen!!
Jag har ju bara haft den här typ ett år...

Men det är klart, på ett år kan det hända mycket med en så ung häst som min...

Nå ja, jag hoppas att någon av Annicas sadlar passar, helst den billigaste, för då kan jag behålla den jag har oxå :)

Jag red idag också såklart, men inte så länge. Jag blev trött fort så Freyja var varken svettig eller flåsig när jag var klar. Hon var nog lite förvånad. Men hon ska ju snart få vila, så det är inte hela världen.

Nu är det dags för ngt jättetrist... Räkningar...
Kram!

4 kommentarer:

  1. Vi håller tummarna för någon av Annicas sadlar helt enkelt :)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag håller oxå tummarna =) Det vore det bästa helt klart. Räkningar e ett gissel, blä.

    Stor kram till dig tjejen!!

    SvaraRadera
  3. Jag ska se till att de putsas till så du kan testa dem snart :)

    SvaraRadera
  4. sadelproblem... usch vad jobbigt!
    luftsadel kanske kan vara ngt, bara pumpa upp den lite extra innan sommaren och släppa ur lite efter betet...
    hörde att av I-L att du roat dig med lite foderstater, du tar väl med dom ikväll?

    SvaraRadera