19 oktober, 2009

Seg ridning...

Jag är väl inte riktigt mig själv och ridpassen blir där efter.
Freyja fick vila hela förra veckan och matte lika så. Jag tror dock jag led mer än vad hon gjorde.

I söndags fick jag äntligen ändan ur och åkte upp och tog en sväng i skogen. Jag märkte att ju fortare det gick ju mindre skakade jag... Så det blev en hel del galopp och tölt på lösa tyglar i mystempo i skogen.
Det blev inte en så lång tur utan mest mys.

Ikväll släpade jag mig oxå upp till stallet med glada hejjarop från Annica. Det blev en hel del passtakt eftersom jag ridit med bootsen för länge inför tävlingarna... Så nu blir det till o börja om med takten, för jag vill inte rida med boots jämt...
Jag blev trött mycket fortare än Freyja och hon var knappt flåsig när vi var klara... Sen snackade vi skit en stund med Inga-Lill innan jag vinglade till bilen och slängde mig ner i passagerarsätet brevid Annica.

I morgon blir det läkarbesök för Rasmus och Datortomografi för mig. Så det blir ytterligare en "ledig" dag... Idag har jag vabbat med skruttig son. Jag tror han har halsfluss..
Kram kram

4 kommentarer:

  1. Det ordnar upp sig när du är tillbaks till det normala igen *puss*

    SvaraRadera
  2. Hoppas du blir bättre snart!
    Lotte

    SvaraRadera
  3. Annica>> Ja, det måste det göra...

    Lotte>> Tack, det hoppas jag oxå...

    Kram till er båda!

    SvaraRadera