28 oktober, 2009

Sadelprovning...

Så har jag provat sadlar idag. De två som låg bäst var såklart de dyraste. Globus båda två...
I Annicas sadel åkte jag snett åt höger hela tiden, mycket märkligt.
Lindas där emot satt finfint och åkte inte fram ett enda dugg...

Suck, det lutar åt att det blir o köpa en ny sadel :(

Freyja kändes otroligt mjuk och lättriden idag. Jag undrar om det är så att sadeln klämt på henne långt mer än jag vetat... Det lär ju visa sig.

Nu lutar det i alla fall åt att jag får ta en sväng till Lillhästen, antingen med Freyja eller på något annat vis. Det finns ju bara ett sätt o ta reda på om hon fortfarande går över bommen eller inte :S

Håller på o tömmer ena minneskortet i kameran så den är tom på bilder och fullladdad när jag åker till Thailand på tisdag. På tisdag... Det är inte ens en vecka kvar!! :P
Shit vad jag längtar!
Kikade på en ny resväska idag, men kom på att det säkert är ännu billigare i Thailandet :)

Snart dags o sova...
Puss o kram!
~M

5 kommentarer:

  1. Synd att dom inte säljer sadlar i Thailand...det hade antagligen varit jätte billiga där :) Klart hon inte hoppar över bommen. Gör hon det så ligger ATG kliniken vägg i vägg (skämta bara) Det kommer gå fin fint. Jag är inte alls avis på Thailand. Det kommer säkert att vara för varmt, för soligt och alldeles underbaaaart

    SvaraRadera
  2. Är lite fundersam över det där med sadeln. Det låter som om jag borde få den kollad. Om den verkar ligga ok på Isak ska jag nog ta den till Mustang och få den ompumpad, och då får Isak följa med...

    SvaraRadera
  3. Trist det där med sadlar, de har så kort "färskvarustämpel", alltså de blir så fort för stora eller små eller ja.. Hoppas du hittar en som passar. :)

    SvaraRadera
  4. Detta med sadlar är ett helt företag det. För att inte tala om dyra och som Lisa säger lite av en färskvara.
    Går också i tankar på att skaffa ny sadel till Alfa men det får bli efter jultiderna annars är risken att jag blir fattig.

    Thailand...är inte alls avis. Håller med Inga-Lill, för varmt och soligt och sand mellan tårna och andra obekväma ställen.
    Ha en härlig semester :)

    SvaraRadera
  5. Det finns massor av fina och billiga resväskor där borta. Den jag köpte håller fortfarande men brorsan har pajat. Så det är lite sisådär med kvalitet.

    Hoppas det löser sig med sadlar.

    Kram

    SvaraRadera