29 oktober, 2009

Mörkt

Ja, det är verkligen tokmörkt när man går från jobbet på dagarna. Idag har jag varit och fått svar på min DT - Utan anmärkning, och sen var jag på Ddryd och lämnade fem rör blod inför läkarbesöket i morgon.

När jag var hos min "gamla vanliga" läkare idag så pratade vi lite om struman, och hon skrev ut alla anteckningar så jag kunde ta med det till Danderyd i morgon.

Sonen ska oxå till doktorn i morgon och kolla så penicillinet har tagit som det ska. Inte roligt o flyga med irriterade trummhinnor och halsfluss.

Ridningen då... Idag lånade jag Lindas sadel igen. Idag fick den ett tuffare prov, jag hade galoppträning. Dvs trav galopp trav galopp osv... Helst inte precis ute på rakan som vanligt, utan mitt i kurvan, mitt på kortsidan, precis innan kurvan osv. Jag försökte ha henne rakställd eller innåtställd.

Fattningarna blev lugnare och rätt nästan hela tiden. Hon var jätteduktig idag snuttan och mjuk o fin i sidorna. Det är nog min sadel som är boven. Skrutt oxå!

Nå ja, jag tror jag hade slarvat med jorden lite, för den åkte fram lite. Så jag hoppade av och drog bak den och spände jorden 2 hål till, då blev det lite bättre :)

Nu ska jag krypa ner i sängen, jag och sonen är lediga i morgon så det ska läkarbesökas och presentshoppas. Sedan tror jag vi börjar packa lite :)

Kram kram!

3 kommentarer:

  1. Mysigt att vara ledig, tror jag ska jobba halvdag. Ses på lördag

    SvaraRadera
  2. Vad skönt Madde att det inte var nåt knas :) Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Inga-Lill> Låter ok med halvdag också

    Lisa> Ja, jätteskönt... Jag klarade mig den här gången oxå :)

    SvaraRadera