02 november, 2009

Älskar!!

Ja, jag verkligen älskar älskar älskar min häst när hon är som hon varit de senaste dagarna. Hon är mjuk, svarar snabbt för hjälperna och man känner att hon också tycker det är roligt!

Vi har förvisso inte haft några större krav senaste dagarna. Barbacka (eftersom jag måste ha en ny sadel) och mest myst. Takten överlag bra, formen helt ok och tempoväxlingar för glatta livet.

Idag "kadriljade" vi med Annica o Ronja och det märktes att även hästarna tyckte det var kul. Det märktes på Freyja efter en stund att hon förstod vad som förväntades, så hon minskade tempot i kurvorna (vi hade oftast innerspår) och ökade när vi kom på rakt spår. Som om verkligen försökte ligga exakt brevid Ronja hela tiden.

Sen T2'ade vi en massa förståss, i olika tempon och mestadels på spåret :P

Hon gör mig lycklig!!
Jag kommer sakna henne när jag är borta, och jag kommer sakna Micke och vännerna oxå såklart...

Kanske försökte Freyja skicka med mig lite härliga ridminnen på semestern så jag inte bestämmer mig för o stanna kvar?! :P

Näe, nu är det dags för ett bad!
I morgon far jag!!

Kram!!

4 kommentarer:

  1. Härligt, det är ju så man vill att det ska kännas med ridningen och hästen. :) Trevlig resa förresten! :)

    SvaraRadera
  2. Ha det så jätteskönt nu och njut av sol, bad och god mat...

    SvaraRadera
  3. Lisa>> Eller hur?! Hon är så mysig nu!! Tack, o ha det så bra här hemma i leran ;)

    Inga-Lill>> I will! Ska tänka på er ibland... :)

    SvaraRadera
  4. Härligt tjejen! Det såg jättemysigt ut när ni gled runt på volten :)

    SvaraRadera