25 november, 2009

Den har börjat...

... sprida sig i kroppen nu. Julkänslan menar jag då. Idag var jag och handlade och passade på o köpa "ljusgardiner" till Rasmus rum och jag hängde upp dem så fort jag kom hem. Det blev jättefint :) Kanske borde ha köpt en till kontoret oxå, men det kan jag göra en annan dag.

Jag passade på o köpa hem lite glögg och lite hyacinter som jag ska stoppa ner i julkrukor så jag får in juldoft också. Ska fixa lite skålar med kanel o kardemumma och kanske ställa fram en skål med pepparkakor.

Det stora bekymmret nu är - riktig gran eller fejk?! Ute i skogen hade vi alltid riktiga granar. Enorma sjukt fina granar. Men det får inte riktigt plats någon sån här. Helst vill jag ha en riktig, men har man inte fått hämta dem själv i skogen håller de inte lika länge... Vi får se hur det blir.

Ikväll är det ridhuset som gäller! Ska bli skitkul!
Hoppas du får en bra kväll!!
Kram

6 kommentarer:

  1. Jag har haft fejk-gran i 10år.. Ser skitfin ut, håller jämt. Jag behöver aldrig köpa ngn ny. Billig i längden alltså. Jag har också börjat få julkänsla. :-D

    SvaraRadera
  2. Härligt med julkänsla! Helt otroligt att det är första advent på söndag! :)

    SvaraRadera
  3. Härligt med lite julkänsla... min är inte på plats än...

    SvaraRadera
  4. Hoppas julkänslan kommer fram nu till helgen då vi ska ta fram lite julgrejer. Annars känner jag inget av det än

    SvaraRadera
  5. Riktig gran är mysigt, fejkgran praktiskt, inte lätt att välja, men det lutar nog åt riktig :-)

    SvaraRadera
  6. Jag brukar säga vanlig gran eller ingen alls, men alla är ju olika =) Och det brukar sluta med ingen gran alls för mig (sen spindelattacken).
    Julen känns avlägsen i år igen, men den kanske kommer, vem vet...
    Stor kram! <3

    SvaraRadera