29 november, 2009

Härliga helger...

Finns även på det geggia halvåret :) Igår julpyntades det för glatta livet innan jag for iväg med massa brudar till Globen. Vi kikade på matinén men vi hann handla lite också. Men inte så mycket, jag köpte ett snikspö, en longerpisk och ett schabrak. När jag kom hem var det dags för lite mer julfix.

I förmiddags stack jag ut med Annica o Isak i skogen. Barbacka eftersom ingen sadel passar. Ska ringa till Lillhästen i morgon och boka tid till lördag. Det är härligt o rida barbacka på en pigg o glad häst. Jag sitter som gjuten och idag körde vi alla gångarter. Jag brukar försöka undvika traven när jag är barbacka för o skona stackars Freyjas rygg. Men vi tog lite trav idag också, lite pass körde vi på slutet.

Freyjas tölt blir säkrare o säkrare hela tiden och jag sitter mest och myser när vi är ute i skogen. Annica o Isak fick till lite tölt också, när inte jag och Freyja hade för högt tempo. Jag ska försöka hålla ner tempot när när vi är ute för o se om jag kan göra det lättare för dem då.

När vi kom hem slängde jag upp utebelysningen och sen gick vi över till Annica o Joel för glöggmys. Glöggpremiär för mig i år och det var fantastiskt gott - och trevligt också!! :) Tack!

Nu på kvällen har jag fått upp nästan alla stjarnor,  så nu är det bara julgardinerna som saknas. Jag hoppas dom kommer med posten under veckan! :) (kanske samtidigt som min nya teve? Det vore ju skitkul :P )

Nu är det dags för söndagsmys med sonen. Maken sitter som vanligt - framför datorn...
Kram kram och en trevlig första advent önskar jag dig!!

3 kommentarer:

  1. Det var en mysig tur. Jag och Isak får helt enkelt jobba med långsammare tempo i tölten först, lite snabbare och det blir sååååå passigt ;)

    SvaraRadera
  2. Det var en mysig helg - kul med nya gardiner, jag är inne i julpynt/heminredningssvängen också - så jag hinner knappt blogga ;) Lisa

    SvaraRadera
  3. Härligt och pyntat det låter hos dig. I vanlig ordning var det massa trasiga lampor i stakar och stjärnor hemma hos mig. Suck...varje år likadant.
    Ses i stallet.

    SvaraRadera