01 november, 2009

Helgen

Så har ännu en helg passerat.
Igår var jag ute i skogen med Inga-Lill och Linda. Eftersom jag måste skaffa ny sadel körde jag utan. Vi strosade runt o skogen och letade efter en försvunnen Tax. Ett tag trodde jag nästan Freyja fått spår på den för hon gick de märkligaste vägarna i skogen och var halvägs upp i ett stenrös innan jag tog tyglarna och styrde till säkrare stigar.

Vid Manilla backen vinkade vi adjö till Linda och Dreyjan medans vi tog ett lite lugnare tempo upp för backen.

När jag och Inga-Lill kom ut på åkern kunde vi se Linda som en liten gul prick lååångt där borta. Med lite högre tempo kom vi nästan ikapp henne där man svänger in till E4'an. Linda valde dock att fortsätta rakt fram medans vi svängde.

Jag upptäckte snart en ny favoritsyssla på hästryggen. Barbacka i tölt, släppa tyglarna och bara njuta av min underbara totto. Hon töltade på som en liten klocka på långa tyglar och jag stängde ögonen och bara åkte. Helt helt heeeelt underbart!

Idag var planen o fortsätta ungefär så, barbacka på långa tyglar. Men när jag såg att det var ledigt i stora ridhuset smet jag in där och lekte lite. Kollade av med min gamla ridlärare om hopplektioner och tränade tempoökningar i tölten. Jag tittade också lite avundsjukt på min gamla ridlärare som galopperade i lugn galopp på volt över lite bommar. Hon ökade o minskade galoppen, på samma volt och det såg sååå lungt o harmoniskt ut.
När jag bad Freyja om galopp sa hon "Tjohoooo! Jag ska springa asfort!!" Så jag höll mig till tölten för o slippa bjuda ridskolan på tårta :P

En helt underbar hästhelg, hemma har jag mest hållt på o packa. Det är nära nu. Kanske ska jag åka upp till stallet i morgon kväll också, jag vet inte riktigt... Vi får se...
Hoppas du också har haft en underbar helg!
Kram!!

6 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt mysig helg. Usch snart åker du, guuuu va trist ;o)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, du såg verkligen ut att njuta när du töltade fram på långa tyglar. Har du lite träningsverk idag då?

    SvaraRadera
  3. Ammi>> Det var verkligen tokmysiga turer :)

    Inga-Lill>> Näe, förvånansvärt inte?! :)

    SvaraRadera
  4. asfort är ju mycket coolare ju. Du som är en tråkmåns.. *ler*
    Hoppas ni får det helt underbart på semestern. :D
    kramis

    SvaraRadera
  5. Pfyrix>> *skrattar* Ja, när det går rakt fram och inga plötsliga 90 graders kurvor så :P

    SvaraRadera
  6. Vilket team du och Freyja är. Synd att ni inte hittade hunden.
    Är inte ett dugg avundsjuk på dig för att du får åka iväg, jag kom ju hem häromdagen blääää.
    Ha en underbar semester!

    SvaraRadera