22 november, 2009

Härlig helg...

I lördags öppnade jag burken med blå himmel och solsken eftersom det var dags för ridlektion. Första lektionen för Karro med K :) Det gick bra, Freyja kändes helt ok och jag fick låna Lindas braiga sadel. Det är helt enkelt så att det nog blir en Globus Glói.
Fröken Karro tyckte Freyja såg mjuk o fin ut. Trevlig i största allmänhet typ. Och med sånt smicker kan man ju inte tycka annat än bra om henne ;)

Idag stack jag och Annica ut på en längre skritttur i skogen. Nå ja, mestadels skritt i alla fall, vi klättrade lite och tog en galopp upp för badbacken. Turen kanske kan ha tagit en sådär 45 minuter. Det är skönt o känna att Freyjas ryggmuskler börjar komma tillbaka så snart efter att jag slutat använda Kentauren. Jag satt inte på ryggraden längre utan det var hur skönt som helst o rida barbacka. Som det ska vara med andra ord.

Ikväll har jag fixat lite med Stenhuggets hemsida, lite smågrejjer bara. Hoppas dock jag inte behöver ändra mer i foderschemat på ett tag. Tycker vi har lagom långt mellan fodringarna nu ;)

Annars har jag hunnit med o vara o bada med Rasmus också, måste ju underhålla hans simmteknink nu när vi kommer hem. Min lilla fisk!! :)

Hoppas du haft en toppenhelg! Det har jag!
Kram!!

5 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg, bra där med burken, precis vad vi behövde. Trist att hon växte ur sadeln, men bra att du upptäckte att den inte passar.. :)

    SvaraRadera
  2. Härligt med en skritt-tur oxå , det blir inte så ofta :)

    SvaraRadera
  3. Kul att ha dig tillbaka. Tycker nog Freyja också.
    Såg jättebra ut på lektionen.

    SvaraRadera
  4. Är jag den enda som inte fattar vad du menar med burken? Är det TVn? Datorn? Hur kan den ha blå himmel? *funderar* Hänger inte ihop. Eller så är jag bara trögtänkt efter sjukperioden =P
    kram

    SvaraRadera
  5. du är söt Ammi... jag bad madde ta med en burk med sol, värme och blå himmel från thailand och det verkade faktiskt som hon lyckades få med sig det! ;)

    SvaraRadera