21 juli, 2008

Ang lastningen

Världens bästa Annica är hemma igen och eftersom hon är så söt kom hon upp till stallet igår kväll för att få en släng häst o kompisdos och hjälpa mig med lastningen.

Hon var så ridsugen så hon red Freyja en stund, barbacka och allt! Gick strålande trots att Freyja försökte gena en del i kurvorna :P

Sen hjälpte hon mig att lasta. Så går stängde vi både bommen och luckan bakom Freyja och det gick så bra så bra!

Jag ska smöra lite för hennes man någon dag och se om han har lust att komma upp o vara chafför och köra oss upp till Sättra och tillbaka. Kruxet är ju bara att jag behöver både Annica och hennes man då, så var gör vi av barnen?! Kanske kan dom stå ut att sitta i bilen en stund. Förhoppningsvis borde hela övningspasset vara över på 20 minuter.

Det går onekligen frammåt! Lite kärlek och tålamod så löser man det mesta!

Jag funderar dessutom på om jag ska be Annica eller Ammi att prova lasta henne, så hon lär sig att även andra kan ta in henne i transporten utan att det är jobbigt.
Ja, vi får väl se vad dom tycker om det :)

Kram kram!
~Maddi

3 kommentarer:

  1. Ja di där barnen... bara till besvär ;)
    Det går säkert bra med Joel att åka en sväng någon kväll, värre med hans slavdrivande hustru... ;)
    Och du, barnen trivs bra hemma hos moster som ju numer bor granne med oss ;)

    SvaraRadera
  2. Annica>> Men om jag gosar och kelar massor på den slavande hustrun? Då kanske man kan få lite hjälp av henne? *pussas*

    SvaraRadera
  3. Det kan funka :)

    SvaraRadera