03 juli, 2008

Igångsättning påbörjad

När jag hämtat Freyja igår och börjat sopa lite på henne konstaterade jag att hon hade tre nya sår sen dagen innan.

Jag hade med mig en av mina arbetskamrater, Maria, upp för att träffa Freyjsingen. Hon hade aldrig ridit islandshäst förut men är annars en ganska erfaren ryttare och hon har en egen treväxlad häst.

Freyja verkar vara i ganska god form efter vilan. Hon är absolut "lite" rund och har kanske tappat lite flås. Men jag var orolig att det skulle vara mycket värre än vad det var.

Jag värmde upp Freyja lite och lyckades tillochmed få lite trav. Inte mycket, och rätt fyrtaktig, men ändå trav. Svärmor var uppe och tittade och konstaterade att hon inte markerade längre - SKÖNT!

Jag red kanske 10-15 minuter innan jag övertalade Maria att rida lite. Hon var lite motvillig först och jag fick lova att inte skratta *??* (Skulle jag väl aldrig göra - om hon inte ramlade av på något udda sätt eller gjorde något annat tokroligt)
Dock tror jag hon tyckte det var ganska roligt att tölta - men svårt!

Hon lyckades dock inte få så många travsteg dock, men jag har ju ändå min isis för tölten ;)
Annars tyckte hon att hon var mkt trevlig o rida. Mjuk i munnen och känslig för hjälperna. Lyhörd och pigg men inte för pigg.
Mycket bra betyg tycker den här stolta matten!
:o)

Nu ska jag se om det har dykt upp något jobb att göra!

Kramisar!
~Maddi

1 kommentar:

  1. Roligt att få så mycket beröm. Du har ju ändå lärt henne allt hon kan ;)

    SvaraRadera