11 juli, 2008

En ny kompis!

Freyja har fått en ny kompis! Elli ska hjälpa till att motionera bort sommarmagen och busa i skogen.

Det känns både lite nervöst och bra på samma gång. Freyja börjar bli stor nog för att gå lite mera nu och Elli har silkeshänder och flugvikt. En mycket bra kombination. Dessutom är hon barbackanörd precis som jag och tycker om att mysa i skogen, så då behöver jag inte ha lika dåligt samvete om jag är på volten en dag extra då o då...

Jag tänkte jag skulle ha lite "töltlektioner" med Elli efter hennes semester eftersom hon inte har ridit islandshäst så mycket förut. Jag har bett henne försöka hålla sig till skritt trav och galopp till en början.

:)

Jag hoppas att Elli och Freyja ska ha massor av roligt ihop!

~Maddi

2 kommentarer:

  1. Vad kul, de kommer säkert att ha jättekul ihop...

    SvaraRadera
  2. Klart vi kommer ha kul! Jag och Elli ska busa som bara den!

    SvaraRadera