28 juli, 2008

Helgen

Ytterligare en helg är förbi och även denna helg har varit otroligt varm.

I lördags var det travträning för glatta livet och sen ner för ett dopp i Mälaren. Freyja hade lite åsikter, både om dom enorma blåa tälten och de två skällande schäfrarna. Men efter lite övertalning följde hon med. Och så snart hon kom ner i vattnet glömde hon allt annat.

Hon simmade och plaskade för glatta livet. Jag kan tänka mig att det var skönt att svalka kroppen och alla kliande bett om så bara för en liten stund.

Igår mötte jag upp Ammi uppe i stallet och tanken var att jag först skulle visa framstegen med traven och sen kanske ut i skogen en sväng o sen ner o bada. Men det blir inte alltid som man tänkt sig.

Efter en liten stunds uppvärmning märkte jag att hon var lite stelare än vanligt. Hon gav inte efter som hon brukar och hon var lite stapplig på något märkligt sätt.

Hon brukar kunna stöka lite med traven innan hon hittat takten ordentligt, men det gav sig lixom inte. Så jag bad Mite komma upp och titta och mycket riktigt. Freyja markerade på vänster fram.
BLÄ!

Dock varken varm, svullen eller öm på benen, men på biceps vart hon inte helt nöjd när Mite petade där. Så om det inte ger sig till idag får kiropraktorn titta på henne när han kommer ut i veckan.

Planen för dagen är i alla fall baaaaad!
:o)

Kramisar!
~Maddi

4 kommentarer:

  1. Låter mysigt med bad :)

    Tråkigt med hälta... :(

    SvaraRadera
  2. And bad it was!!
    Hoppas att hon blir bra när håkan varit uppe

    Tack för idag!! *kram*

    SvaraRadera
  3. Japp det blev det :D

    SvaraRadera
  4. Åh, det var så najs!
    Och det var länge sen jag skrattade så mycket som jag skrattade åt, *host* jag menar såklart med, Ammi ;)

    SvaraRadera