11 juli, 2008

Freyja från Janbell OX

I söndags kom matte upp och hämtade ut mig ur hagen helt själv! I hagen på andra sidan vägen stod kompisar och ropade och från hagen bakom stallet stod småtjejjerna och ropade. Jag blev helt tokig! Jag kunde inte stå stilla, jag ropade tillbaka och talade om att allt var lungt, men dom tyckte jag kunde komma och leka.

Matte muttrade surt om "fullblodsfasoner" och slängde på mig träns och sadel. Jag fortsatte hoppa jämfota i skogen och var spänd som en fiolsträng! Jag var inte helt säker på att matte tänkte släppa ut mig till kompisarna igen. Så när jag förstod att vi var på väg hem igen satte jag en himla fart!

Mesmatte tyckte vi kunde skritta men då visade jag henne att jag minsann kunde takta oxå! Så nu vet hon att jag är en sexgångare!

Sen fick jag gå in i släpet några gånger och äta lite morötter innan hon tillslut släppte ut mig till kompisarna igen.

Vilken pärs! Men nästa gång vet jag ju att jag får komma tillbaka så då ska jag försöka ta det lite lugnare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar