19 juli, 2008

Ridlektion!

Idag var det äntligen dags för ridlektion igen! Jag tycker det är så fantastiskt roligt! Det som var mindre roligt idag var de kopiösa mängderna broms och envisa flugor! Men trots detta distraktionsmoment överlevte vi hela lektionen.

Eftersom bulan efter Freyjas bromsbett inte försvunnit helt än red jag barbacka idag igen. Vi tränade mycket på att hitta traven, framförallt på volt. Men även på att minska tempot i tölten till nästintill obefintligt.

Lyckligast blev jag dock när vi lyckades ta 6 vänstergalopper av 7 möjliga! Bara en pass! Det är ju strålande! Var skulle vi vara utan Anna? Någonstanns på en passraka tror jag ;)
När jag försökte mig på vänster galoppen i onsdags blev det typ 7 pass och en galopp...
Höger är dock inget problem.

Traven, ja, jag fick lite nya knep idag, och *peppar peppar* så verkar det fungera hyfsat ofta! (ja, oftare än allt annat jag försökt iaf)
Jag flyttar fram vikten lite lite lite utan att tippa fram, och låter benen "rinna" ner för sidorna och flyttar ytter skänkel lite bakåt utåt.
Och dra på trissor! Det blev säkert trav 2 gånger av 5!

Freyja är mattes töltmaskin! :P Men utan poäng på traven går man aldrig till några finaler! Så det är bara o träna på!

Nu ska jag gå o krypa ner i bingen!
I morgon kommer världens bästa Annica hem!
Jag längtar efter dig Gurly!
Miss you like hell!

Kramisar!¨
~Maddi

1 kommentar: