12 juli, 2008

Årets första _riktiga_ bad

Idag kom den underbara fotografen upp och lekte med sin nya kamera så vi var på volten i den härliga sommarvärmen bland alla bromsar. När han knäppt ensådär tremiljonersjuhundrafurtioelva bilder gav jag upp. Jag och Freyja red ner till badet istället. Fotografen orkade inte gå med ner så vi gick själva.

Där nere mötte vi en båt med en sådär 5 fiskesugna killar i som blev sådär lagom nöjda över att vi skulle bada. Dom hade ju tänkt gå iland på "våran" strand.
Men jag försäkrade dem om att vi inte skulle vara där så länge så dom låg ute och "hoovrade" en bit utanför stranden och tittade fashinerat på när Freyja skvätte vatten halvägs upp till Himalaya och dränkte sin matte i samma veva.

Det tog inte lång stund innan Freyja kom ihåg att hon kunde simma och hon nästan sprang ut på djupare vatten för ett par simtag.

Killarna i båten såg om möjligt ännu mera förvånade ut - Hästen simmar verkligen!

Jag kunde inte annat än le för mig själv när jag svingade mig upp på hennes blöta rygg och red hem till stallet igen.

Jag hoppas killarna fick någe fisk ;)

6 kommentarer:

  1. Hmmm fisk blev det nog dåligt med för grabbarna... ;)

    SvaraRadera
  2. Japp! jag skrämde bort dom allihopa! *mohahahihiihiiii*

    SvaraRadera
  3. Härligt att kunna bada sådär!

    SvaraRadera
  4. Det där lät inte alls mysigt, inte på nåt sätt alls... :oP

    Undrar just om killarna kollade på Freyja, eller Freyjas snygga matte ;)

    SvaraRadera
  5. Det var väl klart dom kollade på mig! jag är ju en urtjusig isis! Matte är ju inte ens skäck! *fnys*

    SvaraRadera
  6. *fnissar* Så klart, va dum ja e ;)

    SvaraRadera