02 juli, 2008

Mardrömmar...

... Ja, jag vet inte om det har med Freyjas fantastiska mage att göra, men natten till igår drömde jag hemska mardrömmar. Jag vaknade 1:22 kallsvettig och gick upp och ta ett glas mjölk och en cigg för att glömma bort det mesta och kunna somna om.


Drömmen:

Lite difust, men jag, Annica, Catrin och Svärmor var i uppsala på något hästevent. Freyja var med och stod i en stor hage / park där det även fanns familjer som hade picknick.
När vi kommer mot hagen ser jag hur någon roar sig med att lära Freyja att vifta med framhoven för att få mat / godis.
Jag blir såklart rasande och rusar dit för att skälla ut vederbörande. Kvinnan i fråga springer där ifrån och jag förklarar för hennes vänner hur illa det är att mata andras hästar och att dessutom lära dom sånna dumheter.
Jag vänder mig om och ser att Freyja knappt kan stå på benen. Hon vinglar, ramlar och mår jättedåligt. Så dåligt att jag får ringa djurambulansen och dom säger att hon förmodligen inte kommer överleva.
Kvinnans vänner berättar att hon matat Freyja med allt hon hade i picknickkorgen, dvs en hel del saker som hästar absolut inte ska äta, så det är hennes fel att Freyja kanske dör...


Ja, ungefär där vaknade jag. Tacksam över att det var en dröm och inget annat.
Men när jag fick den här bilden av Ylva på morgonen så mindes jag drömmen igen...


Foto: Ylva


Lite kommentarer till bilden ovan:
¤ Nej, det var kanske inte helt smart och låta henne vila i början av sommarbetet
¤ Nej Isabell, Freyja har inte en bebis i magen
¤ Nej, hon är inte död, bara lite utslagen

Dags för mig att jobba lite igen!
Kram kram!
~Maddi

4 kommentarer:

  1. Men - hästar har väl också rätt till några veckors semester varje år? Vad gör man inte själv på semestern? Jag äter i alla fall god mat och såsar ungefär som Freyja på bilden.. ;)

    SvaraRadera
  2. Lisa>> Du har helt rätt! Matte spenderar oxå semestern med att äta och ligga och jäsa! **sådetså**

    SvaraRadera
  3. hahaha :D Vicken go mage ;o)

    *kramar*

    SvaraRadera