21 augusti, 2009

Det gör ont...

... när latmasken går ur kroppen säger de...
Och då tror jag den fan hoppar jämfota ut! Jag har så ont i mina muskler! Jag har ont ont ont! Det är synd om mig. Igår när jag hade ridit så ville jag inte ens gå o hänga in sadeln. Slut! Färdig! Finito! (O Annica hon bara skrattade)

Det är slut på slappridandet - i alla fall för stunden - och på med hårdhanskarna. Appro på det måste jag hitta nya hanskar idag, kan inte rida med dom här blåsorna annars...

Så, vad gjorde vi igår... Vi töltade, från grisepass till samlad tölt där hon tillslut blev lätt i handen och satt bra på rumpan. Flyttade bakdelen hit och dit, öppna, sluta, volter, öka och minska tempot...
Vi travade och försökte hitta ett tempo där hon orkar hålla traven länge och i hyfsad form.
Vi travade en dryg långsida ytterst samlat, långsamt och elastiskt. Förhoppnignsvis snyggt ;)
Galopperade, strul med vänsterfattningarna igen men höger gick bra. När jag fick en bra vänster hoppade jag av och skrittade av Freyja.

Idag är jag dödstrött eftersom en viss stökande son väckte mig en dryg timme innan jag hade lust o vakna...
Nu ska jag jobba lite.
Kramisar!

9 kommentarer:

  1. Oj,oj, vet hur det känns när man inte rider så slappt ;)... Kan du föresten vidarebefodra Annas sista mail till mig?

    Låter som om ni hade ett bra pass igår i alla fall. Ses ikväll, Kram

    SvaraRadera
  2. Den traven gick inte av för hackor kan jag säga :)

    SvaraRadera
  3. Vilket ridpass, hejja Madde! :)

    SvaraRadera
  4. Inga-Lill>> Det är hemskt! Ont överallt! :) Mailet är skickat!

    Annica>> :) Jag blir så glad! Tack gums!

    Lisa>> Kan nog behöva några hejjarop, annars orkar jag aldrig fortsätta såhär :)

    SvaraRadera
  5. Vilken koncentration, vilken kämparvilja.
    Heja Madde, det ska nog göra ont när det är rätt, tror jag...
    Det är som med mat: är det gott är det onyttigt
    Gör det ont så rider du rätt :)

    SvaraRadera
  6. Eva>> Hmm... Jag hoppas du har rätt! Annars gör det ont i onödan :)

    SvaraRadera
  7. Hihi jag tycker SÅ synd om dig *dumdidum* Men det är skönt med träningsvärk, då vet man att man lever iaf. Jag måste fixa den där filmen jag har på stora burken hemma på dig å Freyja, det är verkligen så grymt mycket skillnad :D

    Kraaam!

    SvaraRadera
  8. Ammi>> Åh vad rolgit! Jajaja! Fixa :D Nyfniken juhe! Kram!

    SvaraRadera
  9. Aj aj.. fast jag tycker inge synd om dig.. ;) Får ju rida.. själv får jag drömma.
    Kramis på dig raring

    SvaraRadera