24 augusti, 2009

Träningsvärk?

Idag var Freyjsingen stel och tjofflig och ville inte alls lätta i handen som hon gör när hon börjar arbeta ordentligt bakifrån. Det stretades emot och stökades.
Flyttade bakdelen fram och tillbaka och gjorde små serpentiner och framdelsvändningar och bakdelsvändningar. Det kändes som om hon aktiverade bakbenen bra men ändå blev hon inte helt ok.

Så jag slutade efter två ok galopper på raken och funderade över om hon kanske har träningsvärk. Hon har ju fått börja jobba på ett "nytt" sätt nu när alla skäller på mig för att jag rider så slappt ;)

Tittade på Annica och Stjarna en stund och blev faschinerad över vilken jäkla raketfart hon har på benen. Tänk om man kunde få henne att länga steget lite mer, då skulle hon vara supersnabb! Jag hoppade upp för att försöka visa för Annica varför jag hade så himla svårt o se om hon gick i bra takt. Benen rör sig som på värsta Gråben så jag hinner inte se. Även om jag inte får upp lika mycket fart som Annica så tror jag hon förstod vad jag menade :)
Stjarna är så ofantligt stark och jag kan inte förstå hur Annica gör för att få det o se så enkelt ut!

Annars var det ju ridlektion igår också Det gick jättebra. Anna sa roliga saker som "Oj vad hon har börjat sätta sig på baken nu... " och "Vilken nacke hon har fått!" :) Roliga saker som gör att man känner att det går frammåt.
I söndags tror jag lyften var tillbaka också, Anna saknade dem visst i lördags...

I morgon får Freyja vila så kanske hon är roligare på onsdag.
Nu ska jag krypa ner i sängen o kolla på Jordan.
Kram kram!

3 kommentarer:

  1. Träningsvärk är det säkert, både på häst och ryttare ;) Jag tänkte lufsa ut i skogen idag och rida lite slappt, ses kanske imorgon

    SvaraRadera
  2. Håller med Inga-Lill, säkert träningsvärk. Kul att du fått henne att bli mer aktiv i bakdelen, blir nog jätte bra det där, tycker det såg så fnt ut i söndags. :))

    SvaraRadera
  3. Ja du fick slita en del igår, men även då är ni fina :)

    SvaraRadera