17 augusti, 2009

Tävlingskurs!

I helgen var det tävlingskurs! Ett längre inlägg kommer med mina poäng och kommentarer men jag tänkte jag skulle göra en liten sammanfattning.

Lasningen i lördags morse gick kanon. Trots att jag glömt o lastträna med otäcka transportskydd. Det tog 10 minuter sen var alla fyra hästarna i transporten och vi på väg. Som vanligt med strålande marginaler. Planen var att åka kl 08:00 och 07:57 rullade bilarna ut från stallplanen :)

Det gick bra o köra trots att det var en snirklig liten skitväg på slutet där en dum betongbil inte hade vett att stanna på mötesplatsen. Men så blir det ju ibland.

Freyja var som vanligt lite spattig över att vara borta och det var en del skrik när vi gick till och från stallet. Det gick oväntat bra o stå i box den här gången. Visst var hon lite nipprig när hon var själv efter vår första lektion/kurs, men när Inga-Lill kom tillbaka efter sin stod hon och sov i boxen. Jätteskönt! Det var ju det jag var mest nervös för i helgen.

Genomgående under ridpassen var samling, bakben, samling, bakben och högre form! Passen var som bortblåst men resten gick ganska bra.

Hemresan fick en oväntad vändning då jag istället för o köra hem hästarna körde Catrin och Linnéa till Astrid Lindgrens sjukhus.
Jag lastade Freyja innan vi åkte så Annica inte behövde oroa sig för det. Det gick jättebra o lasta hem och jag tror både Freyja och Stjarna somnade så snart de kommit in i transporten.
Tack Annica, Inga-Lill och Linda för hjälpen med Freyja!

Ikväll är det tävlingsgruppsmöte och jag passar på att byta grenar från femgång till fyrgång. Trist, men jag får ge mig på passen nästa år istället när Freyja blivit aktivare i bakbenen.

Nu är det jobb igen!
Kram kram!

10 kommentarer:

  1. Hon eller ni var jätteduktiga när du slutade rida så slappt :P
    Åh, tävlingsgruppsmöte... vad kul ;)

    SvaraRadera
  2. *hahahaha* Passa dig du!! :P

    Vill du hänga med på mötet? Jag vet att du vill egentligen ;)
    Puss!

    SvaraRadera
  3. Tack själv för en jättetrevlig helg. Freyja skötte sig ju galant med box och transport. Stod så snällt när Annica sprutade flugspray på henne också. Ni är såå stiliga på banan. Passen kommer, va så säker. Dessutom har du ju T2 som i en liten ask ;-)

    SvaraRadera
  4. Inga-Lill>> Skönt att hon börjar växa till sig lillfisan...
    Nu behöver jag iaf inte få spö av dig i femgången ;)
    T2... Ja, jag undrar om det är ngt mer man inte får göra som jag missade o lära mig i helgen *fniss*

    SvaraRadera
  5. Snälla Madde, skulle du kunna ändra varv på Hrisse och mig i fyrgången? :)) Kul att det gick så bra, skönt att du kan koppla av mer kring box/lastning. :)

    SvaraRadera
  6. Vill rida vänster varv glöme jag säga :)

    SvaraRadera
  7. Lisa>> Tror det är bättre du mailar om det... Tror inte startlistorna är klara än...

    SvaraRadera
  8. Härligt att det går så bra och lasta och att kursen var så bra. Synd bara att du ska vara med i 4-gången... Tänk dig för, det är bara 7 deltagare i 5-gången. I 4-gången är vi flera hundra ;-)

    SvaraRadera
  9. Skönt att lastningen gick bra! :)

    SvaraRadera
  10. Eva>> *haha* nå ja, inte flera hundra, men Rakel är ju med den här gången oxå... *muttrar* vi andra får väl slåss om andraplatsen ;)

    Malin>> Ja, superskönt! hon är som en ny häst! :D

    SvaraRadera