03 augusti, 2009

Ridning trots allt...

... Fast inte på Freyja. Såret såg iofs bättre ut idag, svullnaden har gått ner och är nu koncentrerad runt såret. Så jag gjorde rent under Freyjas protester medans svärmor försökte få Freyja o stå still. Sen på med Zon salva runt såret på svullnaden och antibakteriell salva på såret. Sen efter att ha sumpat en sådär 4-5 sterila kompresser fick jag äntligen på en ren kompress och ett nytt bandage. Eftersom jag är lite glömsk och inte fick med mig saxen så gick det åt en hel gasbinda idag också. Måste köpa nya i morgon.

Nu är i alla fall sjukvårdslådan utökad med mera bommul, asolsprit, bandagetape och zon salva.

Freyja fick gå ut till Ronja o småtjejerna igen vilket jag inte tror hon är helt nöjd med. För hon är oväntat lycklig över o se mig varje gång jag visar mig. Jag tror bestämt hon gnäggade åt mig idag också och småsprang till grinden :D Jag får helt enkelt passa på att njuta av denna oväntade kärleksförklaring
(för det betyder inte alls "Äntligen är du här så du kan släppa ut mig hos mina killar igen...")

Sen fick jag låna Stjarna och hålla Annica och Sockan sällsis i skogen. Sockan sköter sig finfint och är så duktig!
Jag och Stjarna var lite oense om vem som skulle vara chef över bettet men det blev bättre mot slutet.

Sen har jag varit duktig och betalat alla tävlingar idag. Stormur höst lätt, Dís och Stormur Mästerskapen. Så behöver jag inte fundera på det mer :)
Bara hage o transport kvar o betala... Det är dyrt med häst, ska ju på två kurser också snart och släphyra då också... Nå ja, tur jag är gjord av pengar ;)

Nu ska jag hoppa in i duschen och hoppas att alla eventuella äckliga fästingar försvinner, Annica, det kliar fortfarande överallt!!!

Kram kram!

8 kommentarer:

  1. Jag vet nog hur det gick till när Freyja blev skadad... Det var inte bara hon som blev attackerad då utan även Stjarna, Dreyan och JAG! Vet ju inte med säkerhet att det hände just då men det var några rejäla smällar hon fick innan hon blev bortjagad.

    SvaraRadera
  2. Linda>> Mm... jag hörde det... Kul är det inte, men det verkar ju ha gått bra trots allt *peppar peppar* Bara o hålla rent o hoppas på att det inte blir några äckliga baciller i såren och inte allt för mycket till överben :(

    SvaraRadera
  3. Jag håller också tummarna att det går över fort.
    Säg till om du behöver sjukvårdsgrejjer, min sjukvårdslåda är ju också välfylld ;-)

    SvaraRadera
  4. Inga-Lill>> Ska komma ihåg det ;)

    SvaraRadera
  5. Nä det var verkligen inte kul att hon blev skadad! Hoppas det går över fort!

    SvaraRadera
  6. Haha, undrar om Madde kunnat sova inatt med alla läskiga djur överallt :P

    Skönt att såret såg bättre ut igår :)

    SvaraRadera
  7. Attans...tråkigt med skadad häst. Skönt i alla fall att det ser bättre ut idag.
    Fick också en fundering på sjuklåda...dax att se över den.

    SvaraRadera
  8. uäk..fästingar.. Äckliga små meningslösa djur. *prutt*
    Va är det inte billigt att ha häst? Lägg av?!?

    ;)
    kramis

    SvaraRadera