28 augusti, 2009

Skogsmys...

Idag bar det iväg på en härlig skogstur med Linda, Annica och Inga-Lill. Trots värmen var hästarna pigga och glada och säkert nöjda över att slippa ridvolten. Freyja blev inte svettig fort men var pigg ändå. Vi testade en fin gräsväg som vi ridit förbi och suktat på tidigare, men den slutade tyvärr vid ett hus. Så då körde vi lite "offroad" istället. Jag tog täten som värsta turledare och de andra följde efter....

Eh.. Jasså? Var det Inga-Lills blogg med lite redigeringar? Ok... Jaja, här kommer min version dådå ;)

Men ungefär så var det. Det var en härlig tur i skogen, en varm sensommarkväll. Fyra pigga hästar och fyra glada tjejer. Hyfsat lång sväng, vi var väl ute i en och en halv timme kanske. Blandade gångarter och alla gick riktigt bra. Det var så mysigt o bara slapprida och inte bråka så dant. Jag tror Freyja var helnöjd också för hon tickade på i bra takt för det mesta och i olika tempon. Då och då fick vi till riktigt häftig trav också... Skitkul!

Supertack för sällskapet! Det var skitmysigt! Långtur i helgen!?
Kram

8 kommentarer:

  1. tack själv! långtur på söndag kanske?!

    SvaraRadera
  2. Ja du gjorde som vi sa ialla fall... jag hoppade det :P

    SvaraRadera
  3. Glömde säga det, du är himla duktig på att slapprida... ni såg sygga ut :)

    SvaraRadera
  4. Glömde igen.... (blev nästan som virr-Linda nu;))

    Men GRATTIS PÅ NAMNSDAGEN
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Annica>> *hahaha* Tokfia! Aj löv jo!

    SvaraRadera
  6. Långtur låter mysigt :). Vi hänger på
    Tjing

    SvaraRadera
  7. min tur att skratta åt virr-Annica...
    skönt att det inte bara är jag som virrar å irrar!

    SvaraRadera