10 augusti, 2009

Helgen

Det har varit en fullspäckad helg även för mig.
I lördags åkte jag och Annica o handlade inför stallfesten och jag hittade även en flaska vin som gav en massa backflashs så jag kunde inte låta bli o köpa den åt Catrin bara för o retas ;)

Sen fixade vi maten och gjorde oss i ordning för o gå på fest. Det var en lugn stallfest för mig i år, hade med mig lilltrollet och körde bil. Men det var precis lika mysigt som alltid. Inga-Lill, Linda och Carro hade med sig en latjo lajban låda som framkallade massor av skratt. En skitkul ide tjejjer! :D

Igår målade jag dörrar hemma och hade lite gäster över som firade lilltrollets födelsedag.
På kvällen var det stallet och det gick ovanligt bra. Freyja var lite passig i ökningarna men annars gick det mesta riktigt bra. (Ja, såret ser jättemycket bättre ut, smörjer med zon och sätter på salva, kompress och linda för o hålla flugorna borta bara)
Tränade lite tölt halt tölt halt för att få upp henne lite mer på bakdelen och det fungerade fint. Jag tror hon gillar nya bettet för hon tjofflar nästan inte alls med huvudet längre.

Nu i veckan blir det tokträning så vi är förberedda för kursen i helgen. Åh vad jag längtar!! Blir ju dubbel träning för Freyja, både tävlingsträning OCH boxträning.

På jobbet verkar det bli ytterligare en toklugn vecka, hoppas det sätter lite fart snart. Men Maria är i alla fall tillbaka så jag har någon o fika med :)
Kram kram

8 kommentarer:

  1. Lyllos dig som hinner tokträna denna vecka. Det gör inte jag...Så vi kommer inte komma så förberedda till kursen. Men det ska bli såå kul. Borde det inte komma lite info snart med tider osv?

    SvaraRadera
  2. Inga-Lill>> Jag måste ju!! Måste träna bort grisepassen! Freyja har vilat nog nu med sår o semestrar o allt :)
    Tycker absolut att det borde komma lite info snart...

    Annica>> Tack hjärtat! Ni också! <3

    SvaraRadera
  3. Känns bra att du längtat efter mig :D

    SvaraRadera
  4. Maria>> Klart jag saknat dig!! <3

    SvaraRadera
  5. såg inte dig när vi var där ;) ska dit på lördag igen..*ler*
    håller utkik efter dig. Kommer gärna över å fikar vid tillfälle :)

    SvaraRadera
  6. Anonym>> På lördag är ju jag på Carro kursen :P Fika anytime! :)

    Linda>> Tredelat, med sötmalm och koppar i mitten... :)

    SvaraRadera