06 augusti, 2009

Lite bättre minsann...

Jo då, igår var det lite bättre. Svullnaden har gått ner något och hon är inte lika varm runt såret.
Jag longerade 10 - 15 minuter för o konstatera att hon inte markerar. Jag kan då verkligen inte se något så det är ju skönt.

Gjorde mitt bästa för o göra rent såret sen fick det bli zon salva runt om såret, på svullnaden och blå spray på såret.

Annars var Freyja allmänt stissig och brunstig och kunde inte stå stilla vid bommen. Hon var på tok förupptagen med att försöka få syn på killarna i hagen intill... Jag lyckades dock både tvätta och smörja medans hon dansade runt.
Enda fördelen med att hon blir sådär är ju att hon är hemskt snygg o se på när hon spanar ;)

Hoppas att det blir lite mer jobb idag. Ikväll tänkte jag rida! :D

Kram kram!

5 kommentarer:

  1. Skönt att det blir bättre och bättre hela tiden.
    Kul att du ska få rida idag :)

    SvaraRadera
  2. Vad bra, inte kul med skadade hästar, särskilt inte i sommarvärmen.

    SvaraRadera
  3. Annica>> Mm... Och ny sko o allt idag oxå :)

    Lisa>> näe, uschligt är det :(

    SvaraRadera
  4. Var uppe imorse för att hälsa på Tony och då skodde han Freya. Hon blev så fin och svullnaden på benet har gått ner ordentligt tycker jag :)

    SvaraRadera
  5. Inga-Lill>> Åh vad skönt o höra. Mite lovade iofs o ringa om det såg värre ut, o det har hon ju inte gjort :)

    SvaraRadera