11 augusti, 2009

Ridmåndag

Annica och jag gav oss ut på en tokmysig tur i skogen igår. Planen var "Lindas backe rundan", men vi hoppade över varggropen för o minska lite på tiden. Vi hade ett ganska högt tempo och Freyja tyckte det var jättekul o springa om Stjarna i slutet på Lindas backe. Båda hästarna var toktrötta så jag fick driva på Freyjs lite extra. Stjarna bara tittade på oss när vi drog förbi och gjorde inte minsta ansats till o öka tempot.
Freyja var så trött att så snart jag lutade mig tillbaka i sadeln så saktade hon av :)

Tölten var helt underbart bra i det höga gräset över åkern och hon lyckades gå rätt bra i ökad tölt med bara mindre passinslag. När vi kom ner till sättra rakan la jag Freyja i pass 3 gånger. Den första blev nog bäst. Bra fart och ren takt. Hon börjar nog få kläm på det där. Sista vändan hade vi Annica som "draghjälp" men då blev det mest galopprollar eftersom hon hade lite för bråttom o komma ikapp.

Idag har jag och Maria suttit och tittat på kartor över skogarna omkring och hon berättade om ännu längre o brantare backar som kanske skulle kunna passa Linda o Draumur i smaken. Så i morgon blir det nya vägar i skogen!
Slalombacken, det säger en del va? Lång o brant! :D

Näe, nu ska jag se om det har kommit något o göra på jobbet...
Kram kram!

8 kommentarer:

  1. Låter ju skojsigt ;-). Vad kul att det går bra med passen och den ökade tölten. Nu blir ni farliga på tävlingsbana...

    SvaraRadera
  2. okej, tack för förslaget, ska se vad jag hinner med nu sista dagarna, det värsta är ju start och landning, sen får man liksom hämta kraft där i mellan ;)
    och tack själv :)

    SvaraRadera
  3. Inga-Lill>> *haha* Nå ja, vi kommer nog aldrig klå er i passen :)

    Carro W>> Är man tokförkyld gör det typ ont hela tiden - jag vet... Det finns någon mildare variant av Rinexin på apoteket har jag för mig, det kan ju vara värt ett försök. Slämhinneavsvällande ska det vara iaf.. Det är det viktiga :)

    SvaraRadera
  4. En mysig tur blev det igår, tackar...
    Undrar lite hur du tänkte ta dig till slalombacken... förbi Lövsta då eller?

    SvaraRadera
  5. Annica>> Japp, förbi eller runt löwsta :)

    SvaraRadera
  6. Åh, vilka härliga ridvägar ni har! :)) Passen verkar bli bättre och bättre, själv ska jag tävla fyrgång :)

    SvaraRadera
  7. Lisa>> Visst har vi! O det är kul att man efter 6 år på stenhugget hittar nya vägar :)

    SvaraRadera